El Col·legi Oficial d’Enginyers Industrials de Castelló distingeix els professors Romero i Cabrera pel seu impuls en la implantació de la titulació a l’UJI

06/04/2018 | SCP

El Col·legi Oficial d'Enginyers Industrials de Castelló i el Màster Universitari en Enginyeria Industrial de la Universitat Jaume I de Castelló han commemorat els 25 anys de l'inici de la titulació d'Enginyeria Industrial a Castelló, que es compleixen el pròxim curs acadèmic. Durant l'acte, el president del col·legi, Javier A. Rodríguez, i el coordinador del màster, Ramón Cabello, han imposat la insígnia de Col·legiat d'Honor a Enrique Cabrera i Fernando Romero, com a impulsors de la titulació a l’UJI, en un acte que ha comptat amb la participació del rector de la universitat, Vicent Climent, i altres autoritats locals i provincials.

El rector ha assegurat que «ells van ser els tractors dels estudis d’Enginyeria Industrial a Castelló i sóc testimoni de les primeres i més complexes dificultats que van haver de superar, així com de la il·lusió i la perseverança que van posar en el projecte i de les oportunitats que van saber detectar i aprofitar per a aconseguir el que aquests estudis són i signifiquen avui en el sistema universitari valencià i estatal». Per a Climent, «el seu va ser un treball ben fet, que va possibilitar la consolidació d’uns estudis que han contribuït notablement a la modernització i la sostenibilitat del teixit industrial castellonenc, a la seua competitivitat i a una major i millor projecció més enllà del territori castellonenc».

Fernando Romero, catedràtic d’Enginyeria de Fabricació i exrector de l’UJI entre 1997 i 2001, s’incorporà a la docència en la Universitat Politècnica de València en 1981 després d’obtenir el títol d’Enginyeria Industrial, universitat en què també obtindria el títol de doctor. En 1992 s’incorporà a l’antic Departament de Tecnologia de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals de la universitat pública de Castelló. Ha rebut diverses distincions honorífiques i en l’actualitat és responsable del grup d’investigació Enginyeria de Fabricació i president de la Societat d’Enginyeria de Fabricació (SIF).

Ha publicat diferents articles de recerca en revistes especialitzades d'àmbit nacional i internacional, referides fonamentalment a sistemes avançats de fabricació-producció, fabricació assistida per ordinador (planificació de processos), tractament integrat de toleràncies i enginyeria concurrent i ha participat en l'elaboració de diferents llibres. També ha dirigit diversos projectes i treballs de recerca i vuit tesis doctorals, ha sigut membre de diferents comitès organitzadors i científics de congressos i ha actuat de referee per a diferents revistes i programes d'R+D+I, tant nacionals com internacionals.

Enrique Cabrera, catedràtic de Mecànica de Fluids de la Universitat Politècnica de València, és actualment director de l'Institut Tecnològic de l'Aigua de la mateixa universitat, en la qual va obtenir el doctorat en Enginyeria Industrial en 1976. Treballa en l'àrea de la hidràulica urbana des de fa més de 30 anys. És autor d'uns 200 articles publicats en revistes nacionals i estrangeres, llibres i actes de congressos (sobretot de caràcter internacional) i ha editat 21 llibres (10 en anglès i 11 en castellà). En l'àmbit acadèmic ha dirigit dotze tesis doctorals i les seues principals línies de treball són la hidràulica a pressió, la hidràulica urbana, la gestió i ús eficient de l'aigua i tot el relacionat amb el seu maneig sostenible.

És revisor de les principals revistes relacionades amb les seues àrees d'interès (entre altres, el Journal of Water Resources Planning and Management i el Journal of Hydraulic Engineering), avaluador i revisor de projectes de recerca de la Unió Europea i en el programa de Recursos Hídrics de l'Agència Nacional d'Avaluació i Prospectiva. Ha promogut i coordinat més de 20 congressos i conferències de caràcter internacional, dirigit més de 30 projectes de recerca, tant de caràcter nacional com internacional, i ha desenvolupat més de cent contractes de recerca i desenvolupament per a les principals empreses i institucions relacionades amb el món de l'aigua.