FOBESA i l'UJI lliuren 24 beques a l'alumnat resident a Benicàssim

06/02/2018 | SCP

•  beques-fobesa Beques_FOBESA_18DLL144_in

FOTO: Damián LLorens

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent; el director general de Fobesa, Juan Pablo Mateo, i l'alcaldessa de Benicàssim, Susana Marquès, han lliurat avui les beques FOBESA per a l'estudiantat de grau de l'UJI resident a Benicàssim en un acte que ha tingut lloc al consistori d'aquesta localitat.

Aquestes beques han tingut enguany 60 sol·licituds i han estat dotades en conjunt amb més de 22.000 euros, diners que es destinaran a donar suport a 24 estudiants matriculats en el curs acadèmic 2017-2018 i residents a Benicàssim, estudiantat que per la seua circumstància econòmica pot tenir dificultats per a fer front a les taxes universitàries vigents.

El rector de l'UJI ha manifestat el seu goig per poder participar en un acte com aquest que fa patent «el compromís social d'una empresa tan important per a Benicàssim com és FOBESA, i la consciència assumida que la formació és una eina eficaç i necessària de transformació social». Climent també ha insistit que «darrere de tants conceptes com fem servir a l'hora de parlar de coneixement, d'economia o de societat, hi ha, al cap i a la fi, persones. Darrere de la creativitat i de la innovació, de la generació de riquesa, de la sostenibilitat, de la projecció del territori, de l'excel·lència, de la generació de treball de qualitat..., darrere de tot això que fa avançar la nostra societat, que ens fa progressar, hi ha persones, persones amb formació».

Per la seua banda, el director general de FOBESA, Juan Pablo Mateo, ha destacat la «importància de donar suport tot tipus d'iniciatives que contribuïsquen a impulsar l'accés al coneixement en la província, especialment entre els més joves, ja que la formació és clau per a fomentar tant el desenvolupament personal com el del territori». «Apostar per una millor educació és apostar també pel nostre futur i ens sentim orgullosos de poder compartir un any més aqueix camí amb la Universitat Jaume I de Castelló i amb l'Ajuntament de Benicàssim», ha agregat.

Per últim, Susana Marqués ha manifestat que «aquest acte és realment significatiu i posa de manifest els valors que han de prevaldre en la nostra societat, si realment volem avançar socialment. D'una banda, és un exemple a seguir el fet que una empresa privada ajude i col·labore desinteressadament als estudiants del municipi on es troba, ja que això significa creure en la labor social i la responsabilitat social corporativa. D'altra banda, la Universitat demostra tenir suficient flexibilitat per a acollir aquests programes que al final redunden en benefici dels estudiants. I, en tercer lloc, és un vertader orgull tenir estudiants al nostre municipi que segueixen demostrant la seua vàlua i la seua ambició per millorar la seua formació i aconseguir un grau universitari, ja que una ciutat amb ciutadans més formats és una ciutat que es garanteix el seu futur».

Les beques FOBESA pretenen afavorir la formació de l'estudiantat de la universitat pública de Castelló i al mateix temps cerquen projectar les sinergies entre el teixit empresarial i la comunitat universitària amb l'objectiu d'impulsar el desenvolupament social i econòmic del seu entorn més pròxim.

Imatges