Vicent Martínez Guzmán rep el reconeixement de l'Associació Espanyola d'Investigació per a la Pau

11/12/2017 | SCP

El director honorífic de la Càtedra UNESCO de Filosofia per a la Pau de la Universitat Jaume I, Vicent Martínez Guzmán, ha rebut el primer Reconeixement Francisco A. Muñoz Muñoz per part de l'Associació Espanyola d'Investigació per a la Pau (AIPAZ) per la seua gran trajectòria pedagògica, investigadora i personal fent les «paus imperfectes». Durant tots els seus anys d'activitat acadèmica ha desenvolupat el «gir epistemològic», base de la filosofia per a la pau: "Es tracta de fer ús de la nostra llibertat comunicativa, des de l'actitud objectiva a la performativa, perquè hi haja un canvi en la manera en què expressem els nostres sentiments, les raons que ens donem i del que ens demanem comptes».

Vicent Martínez Guzmán (la Vall d'Uixó, 1949) és doctor en Filosofia i fundador del Màster Universitari Oficial i Doctorat en Estudis Internacionals de Pau, Conflictes i Desenvolupament; cofundador del Centre Internacional Bancaixa per a la Pau i el Desenvolupament, guardonat amb la Medalla d'Or Mahatma Gandhi per a la Pau i la No-Violència en 1999, i promotor de programes d'estudis per a la pau i el desenvolupament en diferents universitats de tot el món. A més, és Investigador Honorífic de l'Institut Interuniversitari de Desenvolupament Social i Pau. Recentment ha estat nomenat vicepresident de l'Institut Català Internacional per la Pau. També ha estat vicerector de la Universitat Jaume I.

L'acte va tenir lloc el passat 2 de desembre en el marc de les jornades «Reptes per a la convivència i la pau a les ciutats» que es van celebrar a Madrid. Cándida Martínez va fer lliurament del Reconeixement en nom d'AIPAZ, que va ser recollit per Irene Comins Mingol, directora de l'Institut Interuniversitari de Desenvolupament Social i Pau (UJI).