Prop de 400 estudiants han participat en el programa «Pisos Solidaris» que impulsen l’UJI, la Generalitat i l'Ajuntament al barri de Sant Llorenç

17/11/2017 | SCP

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, ha visitat al barri de Sant Llorenç les actuacions del projecte «Pisos Solidaris», en el qual participen l’UJI, la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, i l'Ajuntament de Castelló. El seu objectiu és desenvolupar un programa integral de col·laboració per a la millora de la vida d'aquest barri. Climent ha acompanyat la consellera d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador; l'alcaldessa de Castelló de la Plana, Amparo Marco, i la directora general de l'Entitat d'Infraestructures de la Generalitat (EIGE), Helena Beunza.

Gràcies a la col·laboració entre institucions -el projecte està coordinat per l’UJI, la conselleria cedeix els habitatges i l'ajuntament ajuda econòmicament-, prop de 400 estudiants han participat ja en aquest programa. Els joves participen activament en el col·legi del barri, en el centre de formació professional, en l'associació de dones i en l'organització de tasques en les comunitats de veïns per a millorar la convivència de tots els residents, una tasca que fan de manera coordinada amb els presidents dels blocs de cases públiques i que se centra a donar suport a la gestió de la comunitat de veïns i ajudar al compliment de les regles de convivència.

Després de la visita, el rector de l’UJI ha valorat «molt positivament» aquest projecte, que compta ja amb 19 anys d'existència i en el qual els universitaris «passen a ser ciutadans d'aquest barri per a ajudar els seus veïns a promoure activitats, realitzar tasques administratives, de formació… sempre basades en valors de convivència i integració».

Per la seua banda, la consellera María José Salvador ha destacat que aquest projecte és «un clar exemple de com fomentar la convivència i cohesió social» entre diferents col·lectius i ha comentat que aquesta experiència també demostra que els veïns «tenen capacitat per a portar endavant moltes iniciatives per a millorar el seu entorn».

Finalment, l'alcaldessa ha mostrat la seua satisfacció davant aquest projecte que millora la convivència en un barri «tan abandonat durant anys per l'anterior ajuntament» i ha agraït la col·laboració de l’UJI i la Conselleria.

Imatges