Espaitec compleix 10 anys amb el repte de convertir-se en punt de transferència del coneixement i el sector empresarial

13/11/2017 | SCP

El parc científic, tecnològic i empresarial de la Universitat Jaume I, espaitec, compleix aquest mes de novembre 10 anys de la seua posada en marxa. Una dècada en què ha passat de les dues empreses de 2007 a les 39 actualment vinculades, 20 físiques i 19 vinculades virtualment, amb un total de 171 treballadors i treballadores i una facturació de 8,4 milions d’euros de les empreses instal·lades, els 60% de les quals operen en l’àmbit nacional i el 40 en l’internacional.

Espaitec aborda la pròxima dècada com una oportunitat i, a la vegada, com un nou repte per convertir-se en el punt de transferència entre el coneixement i el sector empresarial que possibilite un eficaç diàleg entre les necessitats i demandes empresarials i el coneixement acadèmic, segons han explicat durant la presentació el rector de l’UJI, Vicent Climent; el vicerector d’Investigació i Doctorat, Jesús Lancis; i el director acadèmic del parc, David Cabedo.

Altre dels reptes que abordarà espaitec serà un programa d’emprenedoria obert a tota la comunitat universitària i antic alumnat que s’ha iniciat enguany amb l’objectiu d’afavorir els projectes empresarials d’àmbit social, amb la col·laboració de la Càtedra Increa i de SECOT, una associació de sèniors, professionals, directius i empresaris que ofereixen la seua experiència i coneixements en gestió empresarial i acadèmica.

Durant la presentació el rector ha agraït a les persones vinculades a la Confederació d’Empresaris de Castelló el suport durant aquests anys i ha explicat que amb el nou model de gestió implantat l’any passat, el parc depèn únicament de la universitat baix la gestió de la Fundació General. Climent ha destacat el nombre d’alumnat en pràctiques que el parc acolleix anualment (74 alumnes), així com l’alta taxa d’estudiantat titulat vinculat a les empreses del parc (75) i el personal d’investigació que ha col·laborat amb empreses del parc en 2016 (52).

Quant a les infraestructures, la màxima autoritat acadèmica ha recordat que Espaitec compta amb un primer edifici de serveis centrals i viver d’empreses, i un segon on estan ubicades les empreses del parc, als que cal sumar l’edifici Walhalla, un data center qualificat com TIER IV. Climent ha enumerat alguns dels projectes més importants en els que participa el parc, com el «Castellón Global Program» promogut per la Diputació de Castelló per donar suport a les empreses castellonenques o l’iniciat a juny de 2017, «On Social Parctec» que busca l’emprenedoria amb impacte social.

En la seua intervenció, el vicerector d’Investigació i Doctorat, Jesús Lancis, ha destacat les tres edicions que s’han celebrat de les trobades entre grups d’investigació i empresaris, que han permès crear una sinergia d’intercanvi entre les necessitats de les empreses i els àmbits del treball dels grups d’investigació i el director acadèmic, David Cabedo, que el parc «ha de servir per transferir talent, però també per captar-lo» perquè ha de ser el nexe d’unió entre la societat i la universitat.

Imatges de la presentació: http://www.uji.es/com/fotonoticies/arxiu/2017/11/desdejuni-espaitec-2017/