Professorat de Dret Privat i Públic de l’UJI participa en un seminari d’investigació a la Rovira i Virgili sobre empreses

26/10/2017 | SCP

Professorat del grup d’estudi sobre Dret Internacional Privat i els Drets Humans de la Universitat Jaume I ha participat en el III Seminari d’Investigació sobre Empreses i Drets Humans celebrat a la Universitat Rovira i Virgili a Tarragona durant els dies 19 i 20 d’octubre de 2017.

El seminari, organitzat pel grup d’investigació «Territori, ciutadania i sostenibilitat» de la Rovira i Virgili amb l’UJI i en col·laboració amb l’Institut Català Internacional per a la Pau, ha analitzat la relació de les empreses i els efectes de les seues activitats respecte als drets humans i el medi ambient, des d’un punt de vista general i també amb exemples de casos específics.

Els professors Agustín Viguri, Chiara Marullo, Nuria Reguart, Francisco J. Zamora i Victoria Camarero han intervingut en les ponències amb temes com els drets de la persona, medi ambient i empreses; la protecció dels drets humans en les cadenes de subministraments, els drets dels pobles indígenes o la persecució de l’ètnia Rohingya en Birmania.

A més a més, durant el seminari s’ha presentat el llibre Implementing the U.N. Guiding Principles on Business and Human Rights. Private International Law Perspectives, un títol que ha comptat amb el professor Francisco J. Zamora Cabot com a editor juntament amb Lukas Heckendorn Urscheler i Stéphanie de Dycker i que ha sigut publicat pel prestigiós Institut Suís de Dret Comparat.