La professora de l'UJI Ana M. Vernia participa en la Conferència Internacional de Ciutats d'Aprenentatge de la Unesco

22/09/2017 | SCP

La professora Ana M. Vernia del Departament d'Educació de la Universitat Jaume I de Castelló, ha assistit a la Conferència Internacional de Ciutats d'Aprenentatge (Learning Cities), organitzada per la Unesco a Cork (Irlanda).

Ana M. Vernia ha destacat el paper de l'educació per a la implementació dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i ha agraït a la seua universitat que aposte perquè aquests objectius comencen a fer-se visibles en la pràctica docent, a través de la formació i l'aprenentatge al llarg de la vida. La professora de l'UJI també ha defensat que és possible el canvi i la millora des de les aliances nacionals i internacionals, com diu el dissetè ODS, i afegeix que «la Universitat juga un paper clau per a la transformació i per a l'assoliment dels nous reptes i ha d'aprofitar les oportunitats que la Xarxa Mundial de Ciutats de l'Aprenentatge de la Unesco ofereix».

La Xarxa Mundial de Ciutats de l'Aprenentatge de la Unesco és una xarxa orientada a la política internacional. Les ciutats de l'aprenentatge poden beneficiar-se de compartir idees amb altres ciutats en totes les etapes de desenvolupament. La Xarxa dóna suport a l'assoliment dels disset ODS, i en particular del quart: garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat i promoure oportunitats d'aprenentatge al llarg de tota la vida per a tots; i de l'onzè: aconseguir que les ciutats i els assentaments humans siguen inclusius, segurs, resilients i sostenibles.

A més, aquesta xarxa dóna suport i millora la pràctica de l'aprenentatge al llarg de tota la vida a les ciutats del món, promovent el diàleg de polítiques i l'aprenentatge mutu entre les ciutats membres; forjant vincles; fomentant associacions; proporcionant el desenvolupament de capacitats; i desenvolupant instruments per a estimular i reconèixer els progressos realitzats en la creació de ciutats de l'aprenentatge.

Projectes com els que actualment es duen a terme a les ciutats de Cork (Irlanda), Medellín (Argentina), Bristol (UK) o Hangzhou (Xina) són un clar exemple i referent que cal tenir en compte. «Espanya i la Comunitat Valenciana tenen ciutats com Castelló que poden ser models d'aprenentatge, però sense la implicació directa de la Universitat serà difícil aconseguir-ho», en opinió de Vernia.