L'UJI i l'Ajuntament de Vinaròs celebraran la primera edició de la fira «Destaca en ruta»

25/07/2017 | SCP

La Universitat Jaume I i l'Ajuntament de Vinaròs, juntament amb el Centre Europeu d'Empreses Innovadores de Castelló (CEEI Castelló) i l'Ajuntament de Vila-real, han presentat aquest matí la primera edició de la fira de transferència científica, tecnològica i d'innovació de la Comunitat Valenciana «Destaca en ruta», que tindrà lloc els dies 29 i 30 de setembre al passeig de Colom de Vinaròs amb l'objectiu d'apropar a les comarques del nord de la província el coneixement i la tecnologia produïts i distribuïts per la universitat i el sector empresarial.

L'alcalde de Vinaròs, Enric Pla, ha començat explicant la importància que la innovació té per al futur dels nostres municipis i ha desitjat que la Fira Destaca siga «un espai propici per a la reflexió, el diàleg i les oportunitats per a seguir progressant en diversos àmbits i camps d'actuació». A més, ha animat a totes aquelles persones interessades, empreses i institucions a visitar la Fira i seguir treballant en col·laboració per a aconseguir grans resultats, a través de la formació i el suport als emprenedors». En aquesta línia, ha expressat, treballa la Regidoria de Participació Ciutadana i Noves Tecnologies de l’Ajuntament, encapçalada per Hugo Romero, així com la d'Ocupació, a càrrec de Maria Cano, i l'Agència de Desenvolupament Local (ADL).

Seguidament, el rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, ha explicat que amb aquesta fira «traslladarem a les comarques del nord de Castelló el que ha sigut una experiència d'èxit pel que fa a la promoció de la transferència de coneixement científic, de tecnologia i d'innovació». Per al rector, «Destaca en Ruta serà un espai de trobada entre la gent de la Universitat i la d'aquestes comarques. Tots tenim molt per aprendre i, junts, tenim un gran potencial per a transformar el territori, l'economia i la societat, i per a projectar-los al món sencer. Separats farem ben poc. Per això, aprofitem aquest espai i aquests dies per a establir noves relacions, conèixer noves possibilitats i oportunitats».

Per la seua banda, l'alcalde de Vila-real i president de la Xarxa Valenciana de Ciutats per a la Innovació, José Benlloch, ha convidat l'Ajuntament a unir-se a la Xarxa que presideix i ha recordat que la Fira Destaca és la primera d'aquestes característiques a València, «una experiència pionera que va trobar a Vila-real l'espai idoni per a fer-se realitat i per a consolidar-se, gràcies a l'aposta pel coneixement científic i per la innovació de la Càtedra d'Innovació Ceràmica Ciutat de Vila-real i l'Ajuntament», i que ara inicia una nova etapa amb la seua celebració a Vinaròs.

En aquesta línia Justo Vellón, director del CEEI, ha afegit que «Destaca en Ruta s'emmarca en el paraigua de Focus Pime i Emprenedoria, la iniciativa de la Generalitat Valenciana que busca dinamitzar l'emprenedoria innovadora en el conjunt del territori. La fira que tindrà lloc a Vinaròs és una de les accions territorials de Focus en la seua edició de 2017, on l’esdeveniment central és la major trobada anual de pimes i emprenedors de la Comunitat Valenciana que enguany tindrà lloc a l'Auditori i Palau de Congressos de Castelló el 28 de setembre, en la vigília de Destaca en Ruta».

Per a finalitzar, els quatre representants de les principals entitats impulsores de la Fira han agraït el treball de les empreses i institucions que fan possible aquest esdeveniment: l'Ajuntament de Vinaròs, la Fundació Caixa Vinaròs i el Centre de Coneixement de Vinaròs Vinalab; també el de les entitats col·laboradores: la Generalitat Valenciana, la Unió Europea, el Centre Europeu d'Empreses Innovadores de Castelló i l'Ajuntament de Vila-real, coorganitzador, juntament amb la Universitat Jaume I, d'aquesta fira.

En aquest sentit, cal recordar que la Fira Destaca, que se celebra a Vila-real cada dos anys, és un dels esdeveniments de transferència de coneixement científic, tecnològic i d'innovació més importants de la província. En aquesta ocasió, a Vinaròs, se centrarà en quatre grans àrees: l'agricultura i la pesca, la indústria i el medi ambient, el turisme i les infraestructures. Per a debatre sobre aquests quatre eixos es conformaran diverses taules de treball amb l'objectiu d'aconseguir projectes de millora en cada un dels punts clau. A més, hi haurà una zona de networking, estands amb les diverses entitats i empreses participants i una zona divulgativa on, a més del públic general, es rebrà la visita dels centres educatius de la localitat.