L’alumnat que participa en el campus científic de l’UJI suma les matemàtiques a la informàtica per trobar solucions a problemes quotidians

21/07/2017 | SCP

El projecte «La suma de les matemàtiques i la informàtica per trobar solucions» és una de les quatre propostes del Campus Científic de la Universitat Jaume I en què poden participar al llarg de tot el mes de juliol l’estudiantat de quart d’ESO i primer de batxillerat que, procedent de tot Espanya, es dóna cita al campus del Riu Sec. Durant una setmana, estan experimentant a les aules i laboratoris la importància de la interdisciplinarietat per millorar la vida, alhora que prenen consciència sobre com afecten els diversos avanços científics i tecnològics a la qualitat de vida i com incorporar-los en el dia a dia.

El programa en el qual treballen els assistents al campus al llarg d'una setmana inclou la realització d'un projecte col·laboratiu que integra aspectes, en el cas d’aquest projecte vinculat a les matemàtiques i la informàtica, com la geometria fractal de la natura; el disseny i desenvolupament de videojocs; els robots mòbils o la construcció d’un panal d’abella tridimensional. A més l’alumnat aprèn tècniques de comunicació científica que l’ajuden a ser més eficaç en la presentació pública dels seus projectes.

El tercer grup de 30 estudiants que han participat en aquesta nova edició del campus científic, va iniciar la seua estada dilluns 17 de juliol. Durant tota la setmana han treballat en els laboratoris de l’UJI vinculats a un dels quatre programes previstos i avui divendres han realitzat la presentació pública dels resultats dels seus projectes.

Els Campus Científics s'emmarquen dins del Campus Hàbitat 5U «Hàbitat i Territori» i és un dels 16 Campus d'Excel·lència Internacional i Regional que es desenvolupen en l'àmbit nacional. Aquesta activitat és una iniciativa de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) i el Ministeri d'Educació, Cultura i Esport, amb el suport d'Obra Social La Caixa.