El professorat novell presenta una trentena d’experiències d’innovació educativa a l’UJI

12/07/2017 | SCP

• Fotografia de grup dels participants en les jornades professorat-novell professoratnovell

Foto: Àlex Pérez

La Unitat de Suport Educatiu (USE) de la Universitat Jaume I ha celebrat la III Jornada d'Experiències d'Innovació Educativa dirigida especialment al professorat amb menys de tres anys d'experiència a l'UJI que participa en el programa de Formació de Professorat Novell.

A la inauguració de la jornada ha assistit la vicerectora d'Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, Pilar García Agustín; el director de l’USE, Iván Barreda, i la tècnica de l’USE, Esther Climent. La vicerectora ha destacat la importància d’invertir en la millora de la innovació educativa a través de programes com aquest i la convocatòria d’ajudes per tal d’equiparar la tasca docent a la investigadora. Així mateix, ha animat el professorat novell a traslladar la seua  labor d’investigació a les aules. Per la seua part, el director de l’USE ha felicitat el professorat per estar compromès amb la seua professió i formar-se per a millorar les seues classes.

En el programa de Formació de Professorat Novell, que té dos cursos de durada, el professorat està tutoritzat per companys veterans, els quals també han participat en la jornada juntament amb becaris en formació i associats que tenen interès d'incorporar-se a aquesta iniciativa el pròxim curs. En total, han assistit a la jornada 110 persones entre professors novells, tutors, becaris i associats de tots els centres de l’UJI.

El professorat novell que està en el segon any del programa de formació ha presentat en la jornada un total de 30 experiències de millora educativa que, supervisades pels professors tutors, han dut a terme a les aules aquest curs 2016/2017. Així mateix, s’han lliurat els diplomes al professorat que ha finalitzat el programa formatiu i també als tutors i tutores com a reconeixement del treball que han desenvolupat.

Finalment, s’ha presentat el programa a aquells que volen començar a formar-se el pròxim curs i també la convocatòria d'ajudes a la innovació educativa del curs 2017/2018 a aquells novells que el pròxim curs estaran en el seu segon any i han de dur a terme una innovació amb els seus alumnes.