Els Premis de Recerca Matemàtica Vicent Caselles distingeixen la professora de l’UJI Marina Murillo

12/07/2017 | SCP

Marina Murillo, professora ajudant doctora en la Universitat Jaume I, és una dels set joves matemàtics i matemàtiques de tot Espanya que han sigut guardonats en la tercera edició dels Premis de Recerca Matemàtica Vicent Caselles, de la Fundació BBVA i la Reial Societat Matemàtica Espanyola (RSME), per «les seues excepcionals qualitats per a la recerca amb contribucions d'impacte internacional».

Murillo, llicenciada en Matemàtiques per la Universitat de Cadis (primer premi nacional al Rendiment Acadèmic) i doctora per la Universitat Politècnica de València, ha tingut un contracte posdoctoral Severo Ochoa en el Basque Center for Applied Mathematics (BCAM), i actualment és professora ajudant doctora en el Departament de Matemàtiques de l’UJI (després de rebutjar altres dos contractes a Bèlgica i Portugal), a més de col·laborar amb matemàtics de la Universitat de Santiago de Xile, on codirigeix una tesi doctoral.

En la seua recerca conflueixen diversos dominis de les matemàtiques, entre els quals destaquen la topologia i la teoria d'operadors. Es defineix com a «matemàtica pura» però un vessant del seu treball té a veure amb la millora de la comunicació entre dispositius mòbils, i li interessa molt l'ensenyament de les matemàtiques. De fet, ha publicat treballs en publicacions de didàctica.

Els Premis de Recerca Matemàtica Vicent Caselles reconeixen la creativitat, l'originalitat i l'assoliment en els primers anys de la professió científica, i estan pensats per a estimular als qui matemàtics de gran prestigi a Espanya consideren el seu relleu, els pròxims líders de la matemàtica espanyola.