La Universitat Jaume I capta més de mig milió d'euros per a mobilitats dins del programa Erasmus+  El programa beneficiarà 312 participants en el curs acadèmic 2017/2018, 57 d'ells per a la realització de pràctiques

12/07/2017 | SCP

La Universitat Jaume I ha aconseguit un finançament de 567.450 euros per a mobilitats de la comunitat universitària durant el període 2017/2019, la qual cosa suposa un increment de l'1% respecte al finançament del curs passat. Podran realitzar mobilitats tant estudiants per estudis o pràctiques, com personal docent i d'administració i serveis (mobilitats docents i formatives) i es podran beneficiar un total de 312 participants.

Del total de finançament aconseguit, 531.050 euros corresponen a fons atorgats directament a l’UJI, i 36.400 euros a fons atorgats a un Consorci que coordina l’UJI i en el qual participa el SERVEF i el Conservatori Superior de Música de Castelló.

La universitat compta amb més de 400 convenis amb institucions d'educació superior dins del programa Erasmus+ en 26 països i més de 120 empreses europees col·laboren amb els programes de pràctiques internacionals des de 2002.

Els programes de pràctiques són coordinats des de l'Oficina d'Inserció Professional i Estades en Pràctiques de l'UJI, que durant els dies 4 i 5 de juliol organitza el 8è Pla de Pràctiques Internacionals per a formar i motivar estudiantat i titulats en la seua carrera professional internacional, així com estudiar les diverses opcions per a desenvolupar-la, com ara el programa Erasmus+ Pràctiques.

D'altra banda, la totalitat de graus en funcionament compta amb places de mobilitat per als seus estudiants. Des de l'Oficina de Relacions Internacionals s'han seleccionat ja  270 estudiants que el pròxim curs iniciaran la seua mobilitat Erasmus+ estudis.

Dins del pla estratègic de la universitat i en el seu model educatiu es propicia la mobilitat i l’ocupabilitat dels estudiants de tots els cicles (grau, màster i doctorat) a través de diferents programes, com ara Erasmus+ i mobilitats fora de l'espai europeu a Amèrica del Nord, Amèrica del Sud i Àsia. Més d'un 20% dels egressats de la Universitat Jaume I gaudeix almenys d'un període de mobilitat (d'estudis, de pràctiques o tots dos) durant els seus estudis o en finalitzar-los, organitzats per la mateixa universitat.