La Universitat per a Majors tanca el curs 2016/2017

03/07/2017 | SCP

• Universitat per a Majors clausura-universitat-majors Cloenda_Universitat_Senior_17DLL066_in

FOTO: Damián Llorens

La Universitat per a Majors ha clausurat el curs 2016/2017 amb una cerimònia que s'ha celebrat al Paranimf de la Universitat Jaume I. La vicerectora d'Estudis de l'UJI, Isabel García-Izquierdo, ha presidit aquest acte que ha comptat també amb la presència de la directora acadèmica de la Universitat per a Majors, Elsa González Esteban, representants de l'Ajuntament de Castelló i del Consell Social i la coordinadora del programa, Pilar Escuder.

La lliçó de clausura, amb el títol «Els objectius del desenvolupament sostenible i la infantesa», ha estat a càrrec del catedràtic de Dret Internacional Públic de la Universitat de València, Jorge Cardona, actual president d'UNICEF Comitè Comunitat Valenciana. Isabel García Izquierdo ha agraït la magnífica lliçó del professor Jorge Cardona «per la tasca que ha fet de conscienciació a la solidaritat, especialment, amb les persones més vulnerables, les xiquetes i xiquets».

La vicerectora d'Estudis ha destacat en la seua intervenció que «el programa formatiu de la Universitat per a Majors de l'UJI és una contribució de la universitat pública de Castelló a la democratització de la societat, a la ciutadania activa, conscient i compromesa, mitjançant el pensament crític i la lliure opinió de les persones madures».

«La Universitat per a Majors no és un programa d'entreteniment de persones majors, no és un acte de condescendència cultural, no ens confonem. La Universitat per a Majors de l'UJI és un dels motors de canvi social, de progrés comú, per al nostre territori, un motor que s'engega cada curs en aquesta universitat perquè el coneixement crític és la vertadera matèria del progrés social; és un procés humà present en totes les etapes del cicle vital i té una important incidència sobre les condicions de vida personals i col·lectives i és el que ens fa realment lliures; la ignorància ens fa esclaus. No hi ha llibertat sense coneixement», ha afegit.

962 alumnes en el curs 2016/2017

El programa universitari per a majors de l'UJI ha comptat amb 962 estudiants durant aquest curs: 671 estudiants han estat presents al Campus de la Universitat en Castelló (260 en Grau i 412 en Postgrau) i 291 en les Aules per a Majors a les diferents seus (Seu de l'Interior, dels Ports, del Nord i del Camp de Morvedre). Durant el curs acadèmic 2016/2017 s'ha completat l'oferta formativa que parteix del Graduat Universitari Sènior en Ciències Humanes i Socials, amb la seua estructura troncal i comuna per a tots els estudiants. Posteriorment, el Postgraduat Universitari Sènior permet que els estudiants seguisquen formant-se en aquells itineraris que els resulten més interessants i adequats als seus requeriments acadèmics i personals.

També s'ha oferit el Curs en Ciències Humanes i Socials en sis municipis: Sogorb, Morella, Vilafranca, Vinaròs, Sant Mateu i Sagunt. Aquesta oferta es complementa amb cursos d'aptituds tecnològiques i lingüístiques, activitats de dinamització i tallers. Mitjançant aquesta oferta acadèmica es pretén l'ampliació d'ambients de reflexió, diàleg, creixement i formació personal, social i cultural, afavorir així un envelliment actiu i col·laborar en la construcció d'una societat del coneixement per a totes les edats.

Cal recordar que la Universitat Jaume I va iniciar el programa educatiu Universitat per a Majors en l'any 1998 i ha clausurat el seu dinovè curs. En l'actualitat el programa de formació permanent per a persones majors de 55 anys està plenament consolidat i amb permanent esperit de millora, avanç i adaptació.