El sector sanitari de Castelló debat sobre l'Agenda 2030 de les Nacions Unides en les II Jornades de la Xarxa Sanitària Solidària

22/05/2017 | SCP

Una vuitantena de persones han participat en les II Jornades de la Xarxa Sanitària Solidària realitzades els dies 17 i 18 de maig de 2017 al Centre Municipal de Cultura de Castelló. En la ponència inaugural, el president de Medicus Mundi Internacional, el doctor Carlos Medrano, ha compartit amb les persones assistents les seues experiències en el camp de la cooperació internacional i en els debats que es produeixen al si de les agències internacionals com ara l’Organització Mundial de la Salut.

Un dels temes més importants que s’han abordat ha sigut la nova agenda de les Nacions Unides i els objectius de desenvolupament sostenible, que va ser debatut per professionals de diferents sectors relacionats amb la salut. En opinió de la coordinadora de la Xarxa, Loli González, «s’han pogut conèixer els reptes i metes que s’han marcat tots els països compromesos amb la nova agenda per a lluitar contra la pobresa, les desigualtats i els reptes amb els quals ens enfronten, com ara el canvi climàtic».

Les jornades han finalitzat amb una ponència sobre desigualtat i salut a càrrec de la Societat Valenciana de Medicina Familiar i Comunitària. «La qualitat de les intervencions ha sigut molt elevada», ha comentat la coordinadora de la Xarxa, qui ha ressaltat «la implicació de totes les entitats que formen part de l'RSS a l’hora de confeccionar el programa».

La Xarxa Sanitària Solidària de Castelló, impulsada per Medicus Mundi Mediterrània i integrada per set col·legis professionals del sector sanitari de la província de Castelló (dentistes, infermeria, farmacèutics, fisioteràpia, medicina, podologia i psicologia), les universitats Jaume I de Castelló i el CEU Cardenal Herrera, i l'Ajuntament de Castelló, ha sumat durant aquestes jornades quatre noves entitats: el Col·legi Oficial de Treballadors Socials de Castelló, i les ONGD castellonenques Fundació El Alto, Ajuda Directa Safané i Expedicions Mèdiques Youcanyolé. El principal objectiu d'aquesta xarxa és facilitar la formació d'estudiantat i professionals en temes de solidaritat i salut global. La iniciativa impulsada a Castelló i pionera en l'estat espanyol està sent replicada en les províncies de València i Alacant amb el suport de la Generalitat Valenciana.

Imatge: Intervenció del doctor Carlos Medrano