El professor Ricardo García Macho imparteix l'última lliçó oficial a l’UJI acompanyat pels seus companys de facultat

17/05/2017 | SCP

•  ricardo-garcia-macho Clase_Ricardo_Garcia_Macho_17DLL23_in

FOTO: Damián Llorens

Professorat de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques de la Universitat Jaume I de Castelló, especialment del Departament de Dret Públic, han assistit a l’última classe de Dret Administratiu impartida pel catedràtic Ricardo García Macho, qui es jubila durant aquest curs acadèmic. Els companys i companyes del professor s’han entremesclat amb l’alumnat del Grau en Dret per a escoltar la que ell ha anomenat «última lliçó», en un acte que s’ha iniciat amb l’agraïment del professor per la companyia que li dispensaven els seus col·legues de professió.

Durant la lliçó, el professor ha parlat de la profunda transformació d’aquesta disciplina des que va començar a estudiar-la en la dècada dels seixanta perquè «ha anat canviant amb la societat per a donar resposta a les necessitats que han sorgit a la ciutadania». García Macho ha defensat la importància de l’organització, perquè «juga un paper essencial en l'eficàcia de l’administració i millora la competitivitat d’un estat» i ha assegurat que «la participació ciutadana necessita el dret administratiu de la informació per a ser efectiva». El docent ha finalitzat la seua intervenció mostrant agraïment a l’UJI per haver-li donat l’oportunitat d’exercir la docència i la investigació amb llibertat.

El professor Ricardo García Macho és doctor en Dret per la Universitat de Salamanca des de 1981, on va ser docent durant una dècada fins que el 1994 es va incorporar a l'UJI. Durant la seua trajectòria investigadora ha realitzat diverses estades en universitats com ara les de Bonn, Florència o Mont-real. Ha sigut lletrat del Tribunal Constitucional entre els anys 1997 i 1999 i magistrat suplent del Tribunal Superior de Justícia, sala contenciosa administrativa, de la Comunitat Valenciana.

Les seues recerques han estat vinculades a temes com ara el medi ambient, el dret administratiu de la informació, l'administració transparent, la participació, els drets fonamentals o la justícia administrativa. És membre de l'associació europea Societas Iuris Publici Europaei (SIPE), de l'Associació Hispanoitaliana de Dret Administratiu i de l'Associació Espanyola de Dret Administratiu. Compta amb publicacions internacionals a Alemanya, França, Brasil o Argentina i ha dirigit diversos treballs de recerca i tesis doctorals.

Imatges