Les jornades d'orientació professional de Criminologia i Seguretat posen en valor les estades internacionals per a millorar l'ocupabilitat

18/05/2017 | SCP

La Universitat Jaume I ha tancat les II Jornades d’Orientació Professional i Inserció Laboral del Grau en Criminologia i Seguretat amb una taula redona sobre ocupació a Europa i pràctiques en l’àmbit internacional en la qual ha participat la directora general de Relacions amb la Unió Europea i l’Estat, Daría Terrades; el coordinador d’intercanvi del Grau en Criminologia i Seguretat, Diego González Ortiz, i la coordinadora de pràctiques internacionals de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques, Teresa Martínez, sota la moderació de M. Isabel Beas, responsable de l’Oficina d’Inserció Professional i Estades en Pràctiques.

Terrades ha assenyalat, en referència al 60 aniversari del Tractat de Roma que se celebra enguany, que és important que l’estudiantat mantinga l’esperit europeu i ha destacat que «treballar o realitzar una estada en un altre país dóna un bagatge professional i apertura de ment que poques experiències poden aportar».

Així, ha fet un repàs de tota la informació que es pot trobar sobre ofertes d’ocupació i pràctiques internacionals als portals EURES i EPSO i ha aconsellat els assistents que investiguen abans de finalitzar els estudis sobre aquestes possibilitats. En aquesta línia, ha recomanat les persones que vulguen dirigir la seua carrera professional cap a les institucions europees que facen pràctiques a la Unió Europea per a fer contactes, veure els perfils que es necessiten i com es treballa en aquest àmbit. Finalment, ha presentat la Guia Europe Direct d’oportunitats de formació i ocupació que es pot trobar en línia.

Per la seua part, els coordinadors d’intercanvi i pràctiques, Diego González i Teresa Martínez, han coincidit amb Daría Terrades en què els programes d’intercanvi i pràctiques suposen una experiència vital molt enriquidora i aporten una visió de les oportunitats més enllà de les fronteres. En aquest sentit, han destacat que realitzar aquest tipus d’estades incrementa les possibilitats d’inserció laboral perquè ajuda a perfeccionar idiomes, dóna un perfil més internacional al currículum i aporta habilitats personals que no s’adquireixen a les aules.

Per a tancar la sessió, l’egressada Raquel Martín-Pozuelo, ha explicat  per videoconferència la seua experiència en el programa University Junior International Entrepreneurs.

Al llarg de les jornades s’han analitzat les possibles eixides professionals de l'estudiantat del Grau en Criminologia y Seguridad. D'una banda, s'ha celebrat una taula redona de l'àmbit de la seguretat en la qual han participat l'inspector de la Policía Local de Castelló, Manuel Rodríguez Herrera; el cap major de la Comandància de la Guardia Civil de Castelló, i la delegada de Participació Ciutadana de la Comisaria Provincial de Castelló de la Policia Nacional, Lucía Brugada, sobre la moderació de Javier Zaldívar, coordinador de quart curs del Grau. Així mateix, s'ha celebrat una taula de l'àmbit de la criminologia amb el degà de l'Il·lustre Col·legi de Criminòlegs de la Comunitat Valenciana, Pablo-Darío Ibáñez; el criminòleg i jurista d'institucions penitenciàries Santiago Leganés, i l'investigador freelance, Antonio Silva, sota la moderació de la vicedegana del Grau, Cristina Guisasola.