El rector de l’UJI rep l’estudiantat de Dret guanyador en la competició internacional MOOTMadrid

15/05/2017 | SCP

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, ha rebut l’estudiantat de Dret que ha obtingut el primer premi al millor escrit de contestació de demanda i el segon premi al millor escrit de demanda en la novena edición de MOOTMadrid, organitzada per la Universitat Carlos III de Madrid i la Comissió de les Nacions Unides per al Dret Mercantil Internacional (Cnudmi/Uncitral). L’estudiantat ha assistit acompanyat pels directors i entrenadors de l’equip María Victoria Petit, Fernando Juan i Achim Puetz.

L'equip d'aquest any ha estat format per onze alumnes de tercer i quart curs del Grau en Dret: Lucía Alfonso Bausa; María Badenas García; Domènec Casañ Delgado-Iribarren; Pablo Catalán Marco; Claudia Cervera Albalate; Albán Gilabert Gascón; Celia Martínez Edo; Diego Michavila Fossati; Ángela del Carmen Portolés Falomir; Marc Redón Cerdà, i Pablo Sanz Beltrán.

Aquesta activitat es desenvolupa en el marc del Grup d'Innovació Educativa dirigit per la professora Petit i ha comptat amb l'ajuda econòmica del Vicerectorat d'Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques i de l'Institut Universitari de Dret del Transport.

Els moot courts consisteixen en la participació en concursos de dret que impliquen la preparació, exposició i defensa legal d'un cas fictici. En concret, MOOTMadrid té com a objectiu la formació d’estudiantat de Dret en qüestions relatives al dret uniforme del comerç internacional i la seua resolució mitjançant arbitratge mercantil internacional. Es tracta d'instruir futurs professionals combinant continguts teòrics i pràctics, així com de fomentar la interacció entre alumnat i professorat, universitat i sector privat. La present edició ha comptat amb 24 equips de diferents universitats d'Europa i Amèrica.