La tercera edició del curs d'eficiència energètica en il·luminació de la Fundació f2e supera els 1.700 participants

18/04/2017 | SCP

El MOOC «Eficiència energètica en instal·lacions d'il·luminació» promogut per la Fundació per a l'Eficiència Energètica de la Comunitat Valenciana (f2e) i la Càtedra BP d'Estalvi i Eficiència Energètica de la Universitat Jaume I, ha assolit en la tercera edició més de 1.720 inscripcions.

El curs s'emmarca dins de l'oferta formativa de cursos oberts massius de la Universitat Jaume I. Aquest tipus de cursos oberts i gratuïts han aconseguit una gran popularitat en els últims temps a causa de la comoditat que suposa l'oportunitat de realitzar-los a través de la plataforma en línia, en aquest cas el portal mooc.uji.es. L'interès despertat per aquest curs es reflecteix en la diversitat de procedència dels participants, de 21 nacionalitats diferents, entre les quals destaquen països llatinoamericans però també dels EUA, França, Itàlia, Anglaterra o Alemanya.

Aquesta edició del curs, que va finalitzar la seua inscripció el passat 19 de març, està dirigida a persones amb coneixements bàsics d'electricitat i instal·lacions elèctriques amb l'objectiu que l’alumnat aprenga a dissenyar instal·lacions d'il·luminació tenint en compte criteris d'eficiència energètica. També ofereix formació per a la realització d'auditories energètiques d'instal·lacions d'il·luminació i la selecció dels sistemes de control adequats per a optimitzar el consum d'energia elèctrica. La temàtica està dividida en tres blocs, un primer sobre conceptes bàsics d'il·luminació, un segon que aborda el disseny d'instal·lacions d'il·luminació interior i un últim bloc centrat en el disseny d'instal·lacions d'enllumenat públic.

La Fundació per a l'Eficiència Energètica (f2e) de la qual són patrons BP, l'Ajuntament de Castelló i la Universitat Jaume I, té entre els seus objectius la divulgació i la formació en eficiència energètica. A aquest efecte està ja treballant en futures edicions del curs, així com en noves propostes formatives.