Professionals i tècnics expliquen a l’estudiantat de Dret diverses eixides laborals

29/03/2017 | SCP

Professionals i personal tècnic de l’àmbit jurídic ha explicat durant dos dies a una vuitantena d’alumnes del Grau en Dret i del Grau en Relacions Laborals i Recursos Humans algunes de les eixides laborals, durant les Jornades d’Eixides Professionals i d’Inserció Laboral del Grau en Dret que s’han realitzat durant els dies 13 i 14 de març de 2017, dins del marc del seminari formatiu per a l’estudiantat del Grau en Dret.

En la primera jornada la responsable de l’Oficina d’Inserció Professional i Estades en Pràctiques (OIPEP), Maribel Beas, va realitzar una xarrada sobre competències transversals per al Grau en Dret, on va parlar dels programes que ofereix l'oficina i que poden resultar d'interès per a la titulació, com ara el programa de pràctiques internacionals, el programa de pràctiques solidàries, que es fa en col·laboració amb l'OCDS, o el programa UJI-E, entre altres.

La inspectora de Treball i de la Seguretat Social, M. Pilar Fuentes, va explicar el paper de la seua professió, que és responsable del servei públic de control i vigilància del compliment de les normes d'ordre social, que inclou els serveis d'exigència de les responsabilitats administratives pertinents en què puguen incórrer empreses i treballadors, així com l'assessorament i informació a aquests en matèria laboral i de seguretat social.

A continuació, el lletrat de l'Administració de la Seguretat Social, Juan Ramón Hernández, va explicar les funcions contencioses del seu cos, com són la representació i defensa en judici de l'Administració de la Seguretat Social en l'àmbit de les seues entitats gestores i serveis comuns davant qualsevol jurisdicció. I també les funcions consultives, que són l'emissió d'informes i altres funcions d'assessorament jurídic, de l'Administració de la Seguretat Social que afecten les entitats gestores o serveis comuns de la Seguretat Social.

Per últim, l'advocat de l'Estat de Castelló, Alberto Torró, va comentar que des del seu lloc s'encarrega de prestar assistència jurídica (tant en temes d'assessorament com de la representació i defensa en judici) a l'Estat i als seus organismes autònoms, així com als òrgans constitucionals. Per aquestes tres oposicions cal superar un o diversos exàmens orals, pràctics i també hi ha proves d'idiomes.

La segona jornada va comptar amb la presència del procurador dels tribunals, Ximo García, que va explicar l'ofici i va destacar la necessitat de fer-lo valdre en els temps presents. L'accés a aquesta professió és amb la realització d'un màster habilitant. A continuació, la magistrada de Vigilància Penitenciària, Sabina Cervera, va explicar la professió de judicatura, una de les més conegudes però també amb una dificultat rellevant. Per a concloure, la coordinadora del Màster en Advocacia de l'UJI, Iciar Cordero, va explicar el contingut acadèmic d'aquesta formació (http://www.uji.es/estudis/oferta/base/masters/actual/centre/fcje/advocacia/).

El seminari per al Grau en Dret continua els dies 10 i 11 d'abril de 2017 amb uns tallers sobre preparació d'exàmens orals i tècniques d'estudi per Inma Usó, tècnica superior de la Unitat de Suport Educatiu, i sobre redacció i defensa del Treball Final de Grau en Dret, per Fernando Juan, vicedegà del grau en la Universitat Jaume I.