Els professors de l’UJI Vicente Esteve i Sergi Meseguer imparteixen un curs al professorat de secundària que participa en el concurs «Cristal·lització a l'Escola»

08/03/2017 | SCP

Els professors de la Universitat Jaume I Vicente Esteve, del Departament de Química Inorgànica i Orgànica, i Sergi Meseguer, del Departament de Ciències Agràries i del Medi Natural, han impartit durant dues setmanes un curs de cristal·lització a València, organitzat pel Cefire de Torrent, dirigit al professorat de secundària que participa en el concurs «Cristal·lització a l'escola».

El curs estava emmarcat en les activitats de la quarta edició del concurs «Cristal·lització a l'escola» que organitza la Universitat Jaume I, sota la direcció del professor Esteve, i el Museu Príncep Felip de la Ciutat de les Arts i les Ciències de València com a part d'un conveni de col·laboració.

El concurs pretén transmetre als alumnes com es fa i gaudeix la ciència i com treballen els científics, a través d'un format de concurs competitiu en el qual s'utilitzen tots els elements del mètode científic: des de la recerca al laboratori fins a la presentació de resultats en un congrés.

La iniciativa es dirigeix a estudiants de segon cicle de secundària i batxillerat i, en l'actual edició, implica 40 grups i 1.200 alumnes procedents de les tres províncies de la Comunitat Valenciana. En l'àmbit estatal, el concurs implica 250 grups i quasi 9.000 alumnes de nou comunitats autònomes.

El principal objectiu d'aquesta proposta és ressaltar la importància que té el món dels cristalls en la societat actual i, sobretot, fomentar l'estudi, el treball sistemàtic, el pensament racional i la comunicació entre els joves estudiants, emprant per a això experiments atractius de cristal·lització.

L'acció està patrocinada per l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals de l’UJI, el Grup Especialitzat de Cristal·lografia i Creixement Cristal·lí (GE3C) de la Reial Societat Espanyola de Química i el Col·legi de Químics de la Comunitat Valenciana.