Ajuntament i UJI inauguraran el nou contenidor cultural «Menador» el 24 de febrer L'alcaldessa i el rector anuncien el nom de «Menador» per a l'antic edifici d'Hisenda

09/02/2017 | SCP

L'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, i el rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, han mantingut una reunió de treball sobre la pròxima obertura de l'espai cultural ubicat en l'antiga delegació d'Hisenda, en la qual també han participat la regidora de Cultura, Verònica Ruiz; el vicerector de Cultura de l'UJI, Wenceslao Rambla, i el delegat del rector per a aquest edifici, Vicent Cervera.

En la trobada s'ha fixat que la data d'obertura de l'edifici serà divendres que ve, 24 de febrer, a la vesprada, coincidint amb la celebració de l'aniversari de la Universitat Jaume I. Aqueix dia finalitzen els actes de commemoració del 25 aniversari i es fa lliurament de la medalla d'or de la Universitat a la Generalitat Valenciana, per la qual cosa s'ha pensat que la inauguració d'aquest nou equipament cultural serà un fermall perfecte per a un any de celebracions.

D'altra banda, s'ha acordat que l'edifici portarà el nom de «Menador». El terme menador fa referència a la figura del xiquet que ajudava l'artesà que fabricava fils amb les fibres de cànem rastellat. El menador s'encarregava de fer girar la roda afavorint la formació del cap. Amb aquest nom s'homenatja aquesta figura, que ja està present en la plaça Hort dels Corders en altres escultures, i es realça la indústria del cànem que va tenir el seu apogeu en el segle XVIII i va ser clau per al desenvolupament de la nostra ciutat.

L'alcaldessa ha explicat que «les dues plantes d'ús exclusiu del consistori passaran a albergar les dependències de la Regidoria de Cultura, el Departament de Normalització Lingüística, un punt d'informació de la Regidoria de Joventut i diferents entitats de caràcter cultural». Per la seua banda, Vicent Climent ha indicat que les plantes de l'UJI quedaran de la següent forma: «al semisoterrani hi haurà una sala d'exposicions de la qual podrà gaudir tota la comunitat universitària i tota la ciutat de Castelló. I en les altres dues plantes s'instal·laran aules de formació; una aula del Centre d'Autoaprenentatge de Llengües (CAL) i una biblioteca digital».

Cal recordar que el 2006, la Delegació d'Hisenda es va traslladar al nou edifici construït al passeig de Ribalta, i que el 2010 el Govern de Rodríguez Zapatero va cedir el seu ús a l'Ajuntament i a l'UJI per a posar-lo al servei de la ciutadania. L'edifici, que està situat a la plaça Hort dels Corders, número 4, compta amb una superfície construïda de més de 4.000 m2 distribuïts en cinc plantes. El pressupost de les obres de rehabilitació ha sigut de 4 milions d'euros.