Els creatius Belén Coca i Rafael Fortis animen l’estudiantat de Publicitat a reinventar la professió

09/12/2016 | SCP

Belén Coca, exdirectora creativa de l'agència de publicitat La Despensa i freelance actualment, i Rafa Fortis, director creatiu de l'agència Kitchen, van participar el passat 25 de novembre en el seminari «Nous perfils professionals en publicitat» dirigit a l’estudiantat del Grau en Publicitat i Relacions Públiques de la Universitat Jaume I.

Belén Coca va explicar que en el seu lloc de treball va haver d'inventar què es podia fer, atès que no hi havia programadors ni departament digital. «No cal tenir por al canvi. No cal adaptar-se, cal ser el canvi», va afirmar. En aquesta línia, va animar els assistents a reinventar el seu lloc de treball, ja que «no hi ha creativitat sense risc», i va afegir que «és un bon moment per a treballar des de fora. No fa falta ser una altra peça més de l'engranatge, però primer cal aprendre dels millors del sector».

Per la seua banda, Fortis va assenyalar que «la vida es compon d'experiències, i com més inputs t'arriben, millor». A més, va apuntar tres característiques que ha de tenir tot creatiu: tenir interès per moltes coses, capacitat de frustració, i no ser mandrós. Així mateix, va explicar el contingut que qualsevol dossier hauria d'incloure per a trobar treball.

En definitiva, els dos ponents van conferir una especial importància a la cerca i adaptació del treball per a ser feliços. Tant Fortis com Coca van coincidir a assegurar que és millor lluitar per a canviar el que ens produeix insatisfacció que queixar-se i conformar-s'hi.