L’UJI participa en unes jornades sobre els programes de finançament nord-americans dels National Institutes of Health

29/11/2016 | SCP

El director del Departament de Medicina de la Universitat Jaume I, Juan Vicente Sánchez, participa en la Jornada «National Institutes of Health (NIH)» que se celebra el 30 de novembre a l'Hospital Universitari i Politècnic La Fe. El catedràtic de Fisiologia de l’UJI serà l'encarregat d'introduir René Etcheberrigaray, director del Center for Scientific Review (CSR)-NIH i expert en les polítiques i pràctiques de gestió i revisió dels NIH, qui presentarà al col·lectiu investigador les característiques dels programes de finançament nord-americans dels National Institutes of Health.

El procés d'obertura dels sistemes de finançament de la recerca mèdica nord-americà (NIH) i europeu (H2020), es contempla com una oportunitat per a la constitució d'equips transatlàntics més competitius per a obtenir resultats rellevants per a la salut dels ciutadans. La jornada té com a objectius donar a conèixer les principals característiques dels programes de finançament nord-americans NIH, fomentar la sinergia transatlàntica en la participació de projectes de recerca d'alta excel·lència i amb gran retorn, i denotar la importància d'una col·laboració potencial NIH-Comissió Europea en polítiques de finançament, i del desenvolupament i implementació d'una infraestructura nacional de suport per a la sol·licitud de propostes NIH i de gestió d'aquesta convergència.

Juan Vicente Sánchez serà, així mateix, l'encarregat de coordinar la taula redona sobre  «Desenvolupament i implementació de serveis de suport per a propostes NIH i de gestió de la convergència internacional» en les jornades, que són les primeres que se celebren a Espanya sobre finançament transatlàntic de projectes en biomedicina NIH-H2020.

Més informació: http://www.iislafe.es/jornada-national-institutes-of-health-nih-con-el-dr-ren%C3%A9-etcheberrigaray.aspx