L'aeroport de Castelló oferirà pràctiques formatives a alumnat de l’UJI de Turisme, Administració d'Empreses i Economia El president d’Aerocas i el rector de l’UJI han rubricat un acord marc de col·laboració

18/10/2016 | SCP

•  conveni-aerocas Conveni_Aeroport_16DLL23_in

FOTO: Damián Llorens

El president del Consell d'Administració de la societat Aeroport de Castelló (Aerocas), Francesc Colomer, i el rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, han signat aquest matí un conveni de col·laboració que possibilitarà que alumnat de l’UJI dels graus de Turisme, Administració d'Empreses i Economia realitze pràctiques formatives a l'aeroport. Després de la signatura de l'acord marc, la universitat i Aerocas treballaran de forma conjunta per a concretar el nombre d'alumnes que poden desenvolupar les seues pràctiques a l'aeroport i en quins departaments.

El president d’Aerocas, Francesc Colomer,  ha explicat que «es tracta de teixir aliances per a aconseguir que l'aeroport estiga de debò al servei de l'interès general i de la vertebració del territori». Colomer ha destacat «la rellevància de l'aliança amb la Universitat, que és el centre de coneixement d'aquesta província i té un compromís amb el futur socioeconòmic del territori». «L'aeroport ha de caminar de la mà d'institucions com aquesta a l'hora d'explorar espais de progrés perquè la societat isca guanyant», ha afegit. El responsable de la Generalitat ha posat en valor la «nova etapa» que es va obrir en l'aeroport de Castelló amb la remodelació del Consell d'Administració d’Aerocas per a donar cabuda a representants de la societat civil de Castelló.

Per la seua banda, el rector de l’UJI, Vicent Climent, ha manifestat que «el futur de l'aeroport passa també per comptar amb la universitat». «L'aeroport necessitarà la Universitat per a fer estudis, recerques i prospectives. Les institucions estem per a ajudar-nos i el que es pretén és que l'aeroport preste el millor servei a la ciutadania i que aquesta puga percebre'l com seu», ha assegurat.

El conveni estableix diverses línies de col·laboració entre Aerocas i l’UJI. Així, contempla la cooperació en l'organització de debats, jornades, congressos i activitats de tipus social, cultural o científic. A més, ambdues entitats es prestaran assessorament mutu, a través d'estudis i informes, i desenvoluparan conjuntament projectes i programes de col·laboració, vinculant l'alumnat de l’UJI.

En la signatura del conveni han estat també presents el vicerector d'Economia i Personal d'Administració i Serveis de l’UJI, Miguel Ángel Moliner, i el director general d’Aerocas, Joan Serafí Bernat.