Espaitec col·labora amb la Fundació Globalis en l'organització d’un taller pràctic per a empreses que busquen finançament europeu per a R+D+i

03/10/2016 | SCP

La Fundació Globalis, amb el suport de l'Ajuntament de Vila-real, la Diputació de Castelló i el Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de la Universitat Jaume I (Espaitec), organitza el proper dimecres 6 de juliol de 2016 a la Biblioteca Universitària del Coneixement de Vila-real un taller per a empreses que busquen finançar els seus projectes d'R+D +i a través de fons europeus.

Es tracta d'un taller, eminentment pràctic, on empreses valencianes que han aconseguit finançament europeu compartiran amb els assistents la seua experiència en el procés de generació, preparació i gestió del projecte i les seues relacions amb la Comissió Europea. Segons Pilar Marí, la presidenta de la Fundació, «aconseguir finançament europeu és un desafiament important per a una pime local, però compartint coneixement, experiències i esforços el procés és més factible». En aquest taller, d'empreses per a empreses, es comptarà amb pimes de diferents sectors empresarials: tecnològic, agricultura, indústria i medi ambient.

Els tallers formatius arrencaran amb Jorge Blasco, CEO de Photonic Sensors & Algorithms, que parlarà sobre com una pime castellonenca com la seua va aconseguir 2,5 milions d’euros partint «gairebé des de zero». Una taula redona amb diferents pimes valencianes permetrà conèixer casos d'èxit de l’entorn. Ernesto Bedrina, director general de Grup Ceteck, explicarà com gestionar un projecte europeu en col·laboració amb altres socis en el sector de l'agricultura. Per la seua banda, Santiago Querol, de Vissually Tecnologia i Aplicacions Laser, compartirà amb els assistents la seua experiència en Instrument Pime Fase 1, i com ha aconseguit 50.000 euros per a validar el seu model de negoci. Finalment, Carlos Bengoa, gerent de Servyeco, juntament amb Francisco Cabeza, responsable d’R+D del Grup Servyeco, explicaran la seua experiència en projectes LIFE.

Aquesta jornada està enfocada a totes aquelles empreses emergents, pimes, grans empreses i professionals de qualsevol sector, investigadors, gestors de projectes i entitats que tinguen un projecte innovador i vulguen optar a fons europeus. La inscripció és gratuïta a través de www.fundacionglobalis.org.