Villafañe defensa a l’UJI la importància d'avaluar la reputació dels organismes sanitaris espanyols per a la sostenibilitat del sistema L'expert en reputació obri el curs d'estiu sobre màrqueting de salut en l'entorn 3.0

01/08/2016 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Justo Villafañe, catedràtic expert en reputació i fundador de la consultora  Villafañe&Associados, destaca la importància d'avaluar la reputació dels diferents actors que integren el sistema sanitari espanyol de cara a avançar en la seua millora i sostenibilitat. El professor de la Universitat Complutense de Madrid ha presentat el Monitor de Reputació Sanitària (MRS) en la conferència inaugural del curs d'estiu de la Universitat Jaume I «El màrqueting de salut en l'entorn 3.0» que reunirà en el campus castellonenc a destacats especialistes en comunicació, gestió i sanitat durant els dies 6, 7 i 8 de juliol de 2016.

Villafañe ha explicat com el MRS cerca avaluar la reputació dels diferents actors implicats en el sistema de salut, entenent per reputació el binomi format «per la realitat de l'organització i la percepció que tenen de la mateixa els seus grups d'interès». El Monitor de Reputació Sanitària engegat en 2014 presenta rànquings anuals dels hospitals públics i privats amb millor reputació, els serveis clínics d'Espanya amb millor reputació per especialitat -incloent 16 especialitats mèdiques-, així com rànquings de laboratoris farmacèutics, de metges, de medicaments i d'asseguradores de salut.

L'objectiu del MRS és, segons ha destacat Villafañe, «contribuir a la integració harmònica de la salut pública i privada a Espanya fent sostenible un sistema de salut universal». En aquest sentit, ha ressaltat que s'ha desenvolupat un model d'avaluació «el més adaptat a la realitat de la sanitat espanyola».  Per a açò, el Monitor compta amb un Consell Assessor que orienta els criteris d'avaluació i vetlla per la independència i el rigor dels diferents treballs realitzats i que està format pels presidents dels consells generals de metges i infermers, associacions de pacients i periodistes sanitaris, així com persones de reconegut prestigi i una àmplia trajectòria en llocs de responsabilitat de la sanitat espanyola.

La conferència oferida pel catedràtic de Comunicació i Publicitat s'ha centrat en els rànquings d'hospitals públics i privats, per a l'elaboració dels quals es realitzen enquestes a més de 2.700 metges, infermers, associacions de pacients i periodistes sanitaris amb la finalitat de conèixer la seua percepció. L'estudi es completa amb una avaluació de centenars d'indicadors objectius de qualitat i gestió clínica.

Villafañe ha destacat la dimensió, independència i transparència de l'estudi que no rep cap subvenció o patrocini ni públic ni privat, finançant-se exclusivament de la comercialització dels informes confidencials a les organitzacions que sol·liciten els seus. MRS té l'aval del Monitor Empresarial de Reputació Corporativa MERCO, monitor de referència a Espanya i a uns altres deu països de Llatinoamèrica i que està desenvolupat, segons ha ressaltat Villafañe, «sobre una sòlida base teòrica i mitjançant una acreditada tècnica metodològica independent i transparent». 

Més informació: http://merco.info/es/monitor-reputacion-sanitaria

Vídeo complet en diferents formats

Fotografies

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions