Dos alumnes de l’UJI han sigut guardonats pel Clúster d’Innovació en Envàs i Embalatge de la Comunitat Valenciana

11/05/2016 | SCP

•  premis-cluster premis-cluster

D'esquerra a dreta: Antonio Sánchez, Ángela Vallés, Teresa Redón, Pascual Gómez, Borja Sánchez i Adrián Bellés.

Els alumnes Adrián Bellés Negre i Borja Sánchez Marín, del Grau en Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes de la Universitat Jaume I de Castelló, han obtingut dos dels guardons en la setena edició dels Premis Disseny i Sostenibilitat del Clúster de l'Envàs i Embalatge de la Comunitat Valenciana.

El jurat ha destacat del projecte d'Adrián Bellés «l'especial resolució en la manera de disposar els 24 flascons en posició vertical i agrupats de forma prismàtica», de manera que s'optimitza l'espai per poder paletitzar, apilar i transportar aquest tipus d'envàs. El seu disseny, en forma de caixa d'eines, però amb un material sostenible com és el cartró, protegeix el contingut en cas d'impacte i compta amb sistemes d'amarratge per agafar la caixa amb les dues mans o només amb una. A més, s'ha destacat el fet que les ampolles no poden ser tretes de la caixa sense trencar-la o doblegar-la, la qual cosa permet posar-les cap per avall i que romanguen en el seu lloc.

En el projecte de Borja Sánchez, el jurat ha valorat especialment el disseny d'una caixa de cartró ondulat provinent de plantes de reciclat, que permet inclinar la caixa per millorar la visibilitat del producte de forma senzilla amb una espècie de pestanya. A més, disposa d'un tall en la part frontal que permet veure part dels productes. Un altre dels aspectes rellevants d'aquest disseny ha estat la seua adaptabilitat a diferents grandàries d'envasos i la seua seguretat en el transport. Els dos projectes han estat realitzats en l'assignatura de tercer curs Presentació de Productes.

La resta de premis han estat per a l'equip format per Ángela Valle García i Antonio Sánchez-Garrido, de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria i Disseny Industrial de la Universitat Politècnica de Madrid; Teresa Redón, de l’Escola d’Art Superior de Disseny de València (ESAD), i Pascual Gómez, estudiant de Disseny Industrial del CEU-UCH.

Els Premis de Disseny i Sostenibilitat de l'Envàs i Embalatge van nàixer l'any 2009 amb l'objectiu de fomentar el disseny i l'excel·lència en el sector, a més de reforçar el vincle entre el món empresarial i l'universitari. Al llarg d'aquestes set edicions, més de 400 estudiants han presentat les seues propostes i donat resposta als reptes plantejats per 28 empreses, tant fabricants com usuàries d'envàs i embalatge. El president del Clúster, Francisco Ortega, ha indicat que els guardons suposen un pont per apropar el món de l'empresa al de la universitat, perquè el clúster «vol ser dinamitzador de projectes empresarials innovadors».