L’estudiantat del Màster de la Pau participa en les XXVI Jornades Internacionals de Cultura i Pau de Guernica

03/05/2016 | SCP

El Centre de Recerca per la Pau Gernika Gogoratuz, en col·laboració amb la Càtedra UNESCO de Filosofia per a la Pau de la Universitat Jaume I, va dur a terme els passats dies 11 i 12 d'abril les XXVI Jornades Internacionals de Cultura i Pau a Guernica, la temàtica de les quals va girar entorn del feminisme i la igualtat de gènere. Les jornades desenvolupades sota el títol «El feminisme en la guerra i en la pau. Presències visibles i invisibles» van estar compostes per una sèrie de conferències i tallers a càrrec de destacat experts i professionals del sector de la Pau.

Des de la Càtedra UNESCO de Filosofia per a la Pau de la Universitat Jaume I destaquen l'oportunitat de col·laborar perquè un esdeveniment de tanta importància en l'àmbit de la Pau s'haja dut a terme. De la mateixa manera, agraeixen a l'entitat Gernika Gogoratuz la seua invitació per a la participació del estudiantado del Màster Universitari en Estudis Internacionals de Pau, Conflictes i Desenvolupament.

L'experiència per als 30 estudiants internacionals que van assistir va ser enriquidora en poder conèixer a grans professionals del sector, interactuar amb ells i participar en les reflexions proposades durant els tallers, així com realitzar un viatge a través de la situació viscuda durant el bombardeig gràcies a l'exposició del Museu de la Pau de la ciutat. «Submergir-se de tal manera en el sector a través d'un esdeveniment de tal envergadura va suposar una unificació dels alumnes de les diverses universitats i el sorgiment de noves idees i camps d'acció en l'àmbit de la Pau», ressalten des de la Càtedra.

Aquestes jornades, que es desenvolupen des de fa 26 anys, van sorgir arran de l'aniversari del bombardeig de la ciutat de Gernika per part de la Legió Condor i l'Aviació Legionària Italiana, en el marc de la Guerra Civil Espanyola, el dilluns durant el mercat. El sofriment de la població i la solidaritat mundial van ser fets que varen marcar la ciutat i la varen convertir en una icona de la pau.