12/05/2016 | SCP

•  conveni-xina Visita_delegacio_xinesa_16DLL48_in

Visita de la delegació xinesa. | FOTO: Damián Llorens

La Universitat Jaume I i l'Associació de Materials Metal·lúrgics per a la Construcció de la regió xinesa de Zibo han signat un conveni marc de col·laboració amb l'objectiu de fomentar la formació, l'estudi i la recerca en el sector ceràmic. El rector de l’UJI, Vicent Climent, ha rebut la delegació encapçalada pel president de l'associació, Hou Yong, i integrada per membres de l'associació i empresaris de la zona.

El rector de l’UJI ha destacat la importància de la signatura del conveni, que és una mostra de com la Universitat de Castelló és un referent en l'àmbit de la recerca ceràmica. En aquest sentit, Hou Yong ha mostrat interès per visitar el clúster del taulell de Castelló, al qual ha destacat com un dels focus més importants de producció i de recerca en materials ceràmics. Tots dos han mostrat la satisfacció pel conveni signat, que fixa les bases per a una col·laboració que confien que resultarà fructífera per a ambdues regions.

La signatura del conveni i la visita a Castelló ha sigut possible gràcies a les gestions realitzades des de la Càtedra d'Innovació Ceràmica Ciutat de Vila-real pel seu director i professor de l’UJI, Juan Carda, al costat de l’exdirector de la Societat Espanyola de Ceràmica i Vidre i actual representant del govern de Zibo a Espanya,  Jorge Bakali, i l'investigador de l'Institut de Ciències dels Materials d'Aragó del CSIC, Germán de la Fuente.

Després de la visita a la Universitat, en la qual la vicerectora d'Internacionalització, Cooperació i Multilingüisme, Inmaculada Fortanet, ha realitzat una presentació del campus castellonenc, la delegació d'empresaris i membres de l'Associació de Materials Metal·lúrgics per a la Construcció de Zibo durà a terme un recorregut per diferents empreses i indústries de la província, visitant també l'Escola Ceràmica de l'Alcora.