L’estudiantat de l’equip UJI Motorsport presenta al rector el projecte de monoplaça amb el qual competiran en el Formula Student

16/01/2016 | SCP

Els estudiants impulsors del projecte UJI Motorsport han presentat al rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, el projecte per al disseny i fabricació d’un vehicle monoplaça amb el que la Universitat participarà en la competició automobilística Formula Student que se celebrarà en agost al circuit de Montmeló a Catalunya. La reunió ha comptat amb la presència de la vicerectora d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, Pilar García Agustín; el vicerector de Campus, Infraestructures i Noves Tecnologies, Pablo Aibar; els professors Kudama Habib Ameen i Antonio Gallardo, i l’estudiant director del projecte, Joaquim Mascarell, a més de l'estudiant Victoria Saldaña, responsable de motor, Rubén Roig, encarregat de la part d’aerodinàmica, i Luis Robledo, responsable de xassís.

En el projecte UJI Motorsport participa un equip de 24 alumnes de les titulacions d’Enginyeria mecànica, industrial, informàtica i de disseny, Administració d’Empreses, Turisme i Economia de la universitat pública de Castelló. El vehicle dissenyat i fabricat per l’equip competirà a la prova que es realitzarà el 26 d’agost de 2016 en el circuit de Montmeló, però també estudien la possibilitat de participar en alguna de les proves europees al Regne Unit o Alemanya en els mesos de juliol i agost.

L’objectiu és simular una situació real en què una empresa de competició contracta al personal enginyer per a desenvolupar un prototip. Per això el cotxe ha d’oferir elevades prestacions en acceleració, frenada i estabilitat, però també cal que siga fàcil de mantenir, econòmic i fiable, i que l’estètica i el confort siguen els adequats. Enguany el cost límit del vehicle són 35.000 euros.

La primera competició de Formula Student es va realitzar en 1979 promoguda pel professor de la University of Houston, Mark Marshek. També coneguda com Formula SAE, és una competició entre estudiantat universitari en què els membres de l'equip dissenyen, construeixen, desenvolupen i competeixen amb un xicotet, però potent, monoplaça. A Espanya el primer equip de Formula Student es va crear l’any 2004, però els equips havien d’anar a competir als circuits d’Alemanya o Regne Unit fins fa sis anys, quan es va crear l’edició espanyola «Formula Student Spain» en el circuit català de Montmeló.

Informació i contacte: www.facebook.com/UJIMotorsport