Una estudianta de l’UJI i el mooc de la f2e i la Càtedra BP, guardonats als Premis Nacionals d'Eficiència Energètica Els Premis Eficiència Energètica A3E i «El Instalador» han destacat el mooc dins de la categoria de millor acció divulgativa i el TFM d’una estudianta de l’UJI com a millor projecte de Fi de Carrera

23/11/2015 | SCP

• Premis Eficiència Energètica premis-eficiencia-energetica premi_f2e

El gerent de la f2e, José Luis Gandia, en l'entrega dels premis

• Premis Eficiència Energètica premis-eficiencia-energetica premis_eficiencia

L'estudianta de l'UJI Carolina Caballero ha rebut el primer premi en la categoria de millor treball de Final de Carrera.

El curs mooc «Eficiència energètica en instal·lacions d’il·luminació» de la Fundació per a l'Eficiència Energètica de la Comunitat Valenciana i la Càtedra BP d'Estalvi i Eficiència Energètica de la Universitat Jaume I ha sigut guardonat amb el segon premi en la categoria de millor acció divulgativa d’eficiència energètica en els III Premis d'Eficiència Energètica. En la seua tercera edició, els premis també han guardonat l’estudianta de la Universitat Jaume I Carolina Caballero, que ha obtingut el primer premi de la categoria millor projecte Fi de Carrera, dotat amb 1.000 euros.

Carolina Caballero, estudianta del Màster en Eficiència Energètica de la Universitat Jaume I, ha realitzat el seu treball de final de màster titulat «Protocolo para la evaluación y rehabilitación de envolventes de edificios obsoletos en climas templados» dins del projecte d’investigació de l’UJI «Estudio de la envolvente de edificios existentes y búsqueda de soluciones para su rehabilitación mediante valoración multicriterio», liderat pel professor Juan A. García Esparza i que va ser presentat el passat 4 de novembre en el 10th Conference on Advanced Building Skins a Berna, Suïssa.

El curs mooc «Eficiència energètica en instal·lacions d'il·luminació», va iniciar el passat 19 d’octubre la seua segona edició amb prop de 900 alumnes de 16 països diferents. Aquesta acció formativa està dirigida a persones amb coneixements bàsics d'electricitat i instal·lacions elèctriques i té per objectiu que els alumnes aprenguen a dissenyar instal·lacions d'il·luminació tenint en compte criteris d'eficiència energètica, així com a realitzar auditories energètiques d'instal·lacions d'il·luminació i a seleccionar el sistema de control adequat per a optimitzar el consum d'energia elèctrica.

Aquests premis, organitzats per l'Associació d'empreses Energètiques A3E, i la revista especialitzada El Instalador, són un reconeixement a la labor desenvolupada per institucions, empreses, professionals i estudiants en benefici de l'eficiència energètica a Espanya. Concretament aquests premis reconeixen la realització d'inversions en l'àmbit de l'eficiència energètica i la implantació de mesures d'estalvi i eficiència energètica; el disseny de solucions tecnològiques noves que comporten estalvis energètics rellevants o suposen una millora substancial en l'ús de l'energia i la promoció de l'eficiència energètica en mitjans de comunicació.