La Fundación Diagrama distingeix a la professora de Psicologia de l’UJI, Lidón Villanueva, per la seua contribució al desenvolupament socioemocional dels menors

23/11/2015 | SCP

•  premi-villanueva PremioDiagramaLidn

Lidón Villanueva és professora de Psicologia Evolutiva i de l'Educació.

La professora del Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia de la Universitat Jaume I, Lidón Villanueva, ha rebut el guardó «Professionalitat i compromís» concedit per la Fundación Diagrama Intervención Psicosocial que treballa en l'atenció de les necessitats de persones vulnerables o en dificultat social.

La Fundación Diagrama ha lliurat aquesta distinció a la professora Lidón Villanueva «per la seua excel·lent labor professional en l'àmbit del desenvolupament socioemocional dels menors; per les seues valuoses recerques sobre la influència de les emocions en les relacions entre iguals i l'assetjament escolar; i per la seua inestimable aportació a la formació teòrica i pràctica en psicologia evolutiva i intervenció i mediació familiar».

L'acte de lliurament dels guardons «Professionalitat i Compromís» 2015 va tenir lloc el 12 de novembre en el Teatre Chapí de Villena (Alacant) i va incloure la concessió d'un guardó d'honor a Metges sense Fronteres. La principal finalitat de la Fundación Diagrama és promoure el desenvolupament de centres, programes i recerques destinats a la prevenció, tractament i integració de totes aquelles persones que es troben en dificultat o risc social, especialment xiquets, joves, famílies, dones i persones en situació de dependència. Per a això compta amb un equip de 3.200 persones, entre professionals contractats i voluntaris, que fan possible la labor de servei de l'entitat.

L’UJI té un conveni de cooperació educativa amb la Fundación Diagrama des de 2001 a través del qual estudiantat de la Universitat de Castelló realitza pràctiques en l'entitat.