L’alumnat del Màster de Psicopedagogia exposa els seus projectes socioeducatius inclusius

21/11/2015 | SCP

•  projectes-inclusius projectes-inclusius

L’alumnat del Màster de Psicopedagogia que ha participat en la jornada.

L’alumnat del Màster de Psicopedagogia de la Universitat Jaume I de Castelló ha exposat, dins de la I Jornada de Projectes Socioeducatius Inclusius, els treballs que han desenvolupat amb diverses entitats col·laboradores en el marc de les assignatures «Educació Inclusiva» i «Gestió de la diversitat cultural a l’aula» impartides per les professores Odet Moliner i Auxiliadora Sales, del Departament d’Educació de l’UJI.

L’estudiantat ha presentat els projectes realitzats mitjançant la metodologia ABP (Aprenentatge Basat en Projectes). En total s’han desenvolupat vuit projectes: dos en el CEIP Vicente Artero, sobre el suport educatiu inclusiu dintre de l’aula, amb la col·laboració del mestre de PT; un projecte de millora de la participació de les famílies a l’escola en el CEIP Mestre Carles Selma; dos projectes de millora de la participació familiar als programes socials de la institució en la Creu Roja; un projecte de major visibilització de la seua tasca a l’entorn a La Maranya de Benicàssim, com a espai cultural i d’esplai; una proposta de millora dels tallers educatius per a usuaris a la Fundació Ateneu; i un projecte de sensibilització sobre la seua tasca d’inclusió a l’espai universitari realitzat a la Unitat de Suport Educatiu de l’UJI.

La Jornada ha començat amb una exposició gràfica dels projectes al vestíbul de la Facultat de Ciències Humanes i Socials i un acte de benvinguda a les entitats participants. Posteriorment s’han presentat els projectes de forma dinàmica i interactiva. Cal destacar la gran motivació i implicació de l’estudiantat del màster en els projectes, l’impacte socioeducatiu que ha tingut al nostre l’entorn social mitjançant les entitats col·laboradores i el desenvolupament de competències professionals dels futurs psicopedagogs i psicopedagogues.