La Universitat Jaume I tutoritza més de mil tres-cents alumnes de primer en el programa PATU

06/11/2015 | SCP

La Universitat Jaume I ja ha iniciat el Programa d’Acció Tutorial Universitari (PATU), programa que va dirigit a tot l’alumnat de primer de la Universitat Jaume I amb la finalitat d’ajudar-los en el seu primer any universitari, ajuda que se centra a transmetre informació sobre aspectes organitzatius i de funcionament de la universitat pública, donar-los l’oportunitat de participar activament, detectar possibles dificultats o problemàtiques,... en definitiva integrar-los en la vida universitària.

Per a aconseguir aquests objectius, l’UJI utilitza una tutoria mixta en la qual l’alumnat dels cursos superiors són la guia i el suport de l’alumnat de primer, són eixe “germà gran” que a tots ens haguera agradat tindre quan vam començar. Estan organitzats per grups en els quals cada tutor o tutora tutela una mitjana de 8 estudiants o estudiantes de primer, tots inscrits voluntàriament al programa. L’alumnat tutor compta amb la supervisió i suport de professorat tutor de la titulació que està pendent del treball que es fa a cadascun dels grups PATU. La Unitat de Suport Educatiu és l’encarregada de la coordinació del programa en tots els graus i de la formació dels tutors i tutores durant tot el curs.

En aquests moments hi participen el 100% dels graus, amb 186 alumnes que exerceixen com a tutors i tutores, supervisats per 43 professors i que tutelen a un total de 1.375 alumnes de primer. Tots els tutors i tutores ja van fer durant el mes de setembre el primer contacte amb el seu grup via correu electrònic, whatssapp o presencialment per tal de conèixer-se, i és al mes d’octubre, quan tots fan la primera quedada oficial per tal de transmetre la informació que se’ls ha donat en la primera sessió de formació del curs. Cada titulació disposa també d’una aula virtual per tal que tots tinguin a l’abast la documentació i informació que es va generant al programa. En definitiva, un programa pensat per al nou estudiantat on són ells els vertaders protagonistes i on poden preguntar i implicar-se amb el seu tutor o tutora.