La Càtedra FACSA d'Innovació en el cicle integral de l'aigua de l’UJI organitza diverses activitats per al primer trimestre del nou curs

24/07/2015 | SCP

•  activitats-facsa Ctedraaigua

Acte de creació de la ‘Càtedra FACSA d'innovació en el cicle integral de l'aigua' el passat 24 d'abril. | FOTO: Damián Llorens

La Càtedra FACSA d'Innovació en el cicle integral de l'aigua de la Universitat Jaume I canalitzarà, al llarg del quadrimestre inicial del curs lectiu 2015-2016, les primeres actuacions del full de ruta formatiu, divulgatiu i de transferència de coneixement, programades dins del marc d'actuació de la Càtedra. Així, l'itinerari d'acció de setembre a desembre de 2015 inclou el llançament d'un Concurs d'Idees de R+D per a estudiants de la Universitat Jaume I, una jornada tècnica vinculada al cicle integral de l'aigua i una conferència especialitzada en Smart Cities.

En primer lloc, setembre s’iniciarà amb una de les jornades tècniques incloses en el full de ruta programat, la temàtica de la qual, el cicle integral de l'aigua, farà d'eix vertebrador del global de la càtedra. De la mateixa manera, al desembre tindrà lloc la primera de les tres ponències que conformen el cicle de conferències de la Càtedra. La temàtica d'aquesta tríade de conferències se centra en les Smart Cities. Addicionalment, s'analitzarà el cas d'èxit de IOTSENS, membre del Clúster d'Acció Europeu de les Ciutats Intel·ligents, el coneixement de les quals formarà part de la matriu divulgativa i formativa de les ponències.

Paral·lelament, a l'octubre s'obrirà la convocatòria del Concurs d'Idees per micro projectes de recerca i desenvolupament, que en aquesta primera edició està dirigit a estudiants de carreres tècniques i d'índole econòmica de l’UJI, si bé les previsions contemplen l'ampliació a altres estudiants universitaris de la Comunitat Valenciana. Cal destacar que els premis del concurs inclouen una aportació econòmica, així com una estada en pràctiques en l'UJI o en FACSA.

En resum, aquestes activitats i conferències que es distribueixen al llarg de l'últim quadrimestre de 2015 formen part del calendari d'acció programat per al primer any de vida de la càtedra, que inicialment es perllongarà durant dos anys més amb el ferm propòsit de fomentar la formació, recerca i difusió de coneixement, així com la R+D, en la gestió integral de l'aigua.

La Càtedra del cicle integral de l'aigua, creada a l'abril d'aquest mateix any de la mà de FACSA i l’UJI, està articulada entorn a la innovació i l'impuls de les sinèrgies col·laboratives entre el teixit empresarial del sector i l'esfera universitària. Així, es genera la combinació tant per a estimular la recerca i la divulgació del coneixement, com per a promoure la participació del teixit empresarial i institucional en activitats formatives i investigadores que afavoreixen un major desenvolupament socioeconòmic de l'entorn.