La Universitat Jaume I i la Diputació promouran la investigació i activitats culturals a la província La Diputació destinarà 97.000 euros al Programa d'Extensió Universitària, a la Mostra de Teatre Reclam i a activitats tecnològiques i d’investigació

25/07/2015 | SCP

•  conveni-diputacio _MG_9622in

D'esquerra a dreta: Vicent Sales, Javier Moliner, Vicent Climent i Antonio Barba. | FOTO: Àlex Pérez

La Universitat Jaume I i la Diputació de Castelló han signat un conveni que té com a objectiu impulsar la investigació i el desenvolupament de programes d'activitats culturals. El rector de la UJI, Vicent Climent, i el president de la Diputació, Javier Moliner, han signat l'acord de col·laboració a través del qual la Diputació destinarà 97.000 euros al Programa d'Extensió Universitària, a la Mostra de Teatre Reclam i a activitats tecnològiques i d’investigació. A l’acte de signatura també han assistit el diputat Vicent Sales i el vicerector d’Investigació i Doctorat, Antonio Barba.

Amb aquest conveni, ambdues institucions continuen col·laborant i apostant per la divulgació i el manteniment del patrimoni cultural de la província de Castelló. «La signatura any rere any d’un conveni d’aquestes característiques indica que la Diputació confia en la Universitat Jaume I per a promoure la cultura a les comarques de Castelló amb l'impuls del Programa d’Extensió Universitària, la Mostra de Teatre Reclam i l'aposta per la innovació per tal de fomentar l’ocupació a través d’espaitec» ha destacat Vicent Climent.

Per la seua banda, Javier Moliner ha assenyalat que amb aquest conveni es reconeix el que la Universitat Jaume I ha aportat a la societat castellonenca des de la seua creació. «Amb aquesta col·laboració intentem que l’activitat universitària i la generació de coneixement de la Universitat arribe a tots els racons de la província. Estem convençuts de que juntes ambdues institucions podem sumar molt més valor al territori» ha afegit.

El Programa d'Extensió Universitària (PEU) és una iniciativa per a la promoció i el desenvolupament sociocultural de la província a través d'una oferta de conferències i exposicions així com un cicle de formació itinerant al voltant de temes com ara la catalogació del patrimoni o el turisme rural per a tots els municipis de menys de 5.000 habitants. L'import destinat a aquest programa és de 65.000 euros.

D'altra banda, en la Mostra de Teatre Reclam s'invertirà un total de 22.000 euros perquè es duga a terme en diferents municipis de la província, determinats a proposta d'una comissió mixta. Finalment, ambdues institucions definiran conjuntament les temàtiques per a la realització d'estudis d’investigació i l'elaboració d'informes tècnics, per als quals es destinaran 10.000 euros.

Fotografies