El rector de la Jaume I participa en l’entrega dels X Premis de Narrativa «Vicent Marçà»

06/06/2015 | SCP

• Premis de Narrativa «Vicent Marçà» premis-vicent-marza premis
  •  premis-vicent-marza premis1

Gala d’entrega dels X Premis de Narrativa «Vicent Marçà» al Teatre Principal de Castelló.

El rector de l’UJI, Vicent Climent, va participar el dimecres 27 de maig en la gala d’entrega dels X Premis de Narrativa «Vicent Marçà» que va tindre lloc al Teatre Principal de Castelló.

Els premis de Narrativa «Vicent Marçà» naixen com a homenatge a l’escriptor i mestre  castellonenc Vicent Marçà amb l’objectiu de promoure l’ús del valencià a través de la creativitat literària dels estudiants de tercer cicle de primària dels centres de Castelló. En aquesta edició s’han seleccionat 47 treballs d’entre els 869 presentats de 38 CEIPs de Castelló.

Durant la seua intervenció, el rector va assenyalar que «escriure ens humanitza –ens fa més humans en tots els sentits- ens fa més pensadors, més sensibles i més capaços d’establir relacions enriquidores amb les altres persones» i va subratllar la importància de la literatura. «La literatura és una de les vies més efectives per a conèixer-vos, per a conèixer a la resta i per a conèixer el món que us envolta, fins i tot aquelles persones i aquells indrets que mai d’altra manera podreu conèixer» va subratllar.

D’altra banda, va destacar que amb aquest concurs es valoritza no sols el treball dels que comencen a escriure sinó també la llengua pròpia. En aquest sentit va demanar  un tracte just per al valencià. «El valencià no ho té fàcil perquè és una llengua minoritària respecte de les llengües que l’envolten, per això vull reclamar també un tracte just per al valencià, adequat a les necessitats que es deriven de la seua situació actual de desigualtat amb les altres llengües que es parlen al nostre país» va afegir.

Aquestos premis estan organitzats per l’Ajuntament de Castelló, els Col·lectius per la Llengua i la Cultura de Castelló, l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana, la Federació Escola Valenciana, la Llibreria Babel, l’Editorial Bromera –que edita el llibre que recull els relats premiats-  i la família Marçà Ibáñez.