Araceli Alonso, professora del Màster de la Pau de l’UJI, reconeguda entre les 100 dones capdavanteres del món en assumptes de salut global

09/05/2015 | SCP

Araceli Alonso, professora del Màster Universitari en Estudis Internacionals de Pau, Conflictes i Desenvolupament de la Universitat Jaume I i docent de la Universitat de Wisconsin-Madison (EUA), ha sigut nomenada entre les 100 dones capdavanteres del món en assumptes de salut global pel Global Health Programme del Graduate Institute of International and Development Studies.

Aquest reconeixement destaca la labor d'aquestes dones en el camp de la salut, el desenvolupament i el gènere a nivell internacional. Entre les diferents personalitats que componen aquesta llista, destaquen noms com Vandana Shiva, Premi Nobel i activista en favor de l’ecofeminisme i Zsuzsanna Jakab, directora de l'OMS a Europa.

Araceli Alonso imparteix classes sobre gènere, desenvolupament, salut i drets de la dona i investiga en profunditat temes relacionats amb la violació dels drets de les dones i les xiquetes. A més, treballa estretament amb organitzacions internacionals per a combatre la mutilació genital i el tràfic de menors.

És fundadora de la Health by Motorbike, una ONG que proveeix de serveis mèdics i informació sobre salut en llogarets remots i aïllats de l'Àfrica. Pel seu treball amb dones en zones rurals de Kenya, va rebre en 2013 el premi de major prestigi internacional de servei públic que atorguen les Nacions Unides, el UNPSA (United Nations Public Service Award), així com el Jefferson Award for Public Service, un important premi de l'Institut Americà de Serveis Públics.