L’UJI inicia una campanya solidària de recollida de taps per a lluitar contres les malalties rares en col·laboració amb Recytrans

25/04/2015 | SCP

• Taps solidaris UJI ocds-taps taps-solidaris

L'UJI és la segona universitat espanyola que inicia una acció voluntària relacionada amb la recollida de taps solidaris. | FOTO: Vox UJI

La Universitat Jaume I, juntament amb la Federació Espanyola de Malalties Rares de la Comunitat Valenciana (FEDER) i l'empresa valenciana Recytrans, ha engegat un projecte de recollida de taps de plàstic amb l'objectiu de recaptar fons per a lluitar contra les malalties rares o de baixa incidència a Espanya. Recentment, les tres entitats han signat un conveni de col·laboració per a establir els punts de cooperació. Així, la Universitat Jaume I es converteix en la segona universitat espanyola que inicia una acció voluntària relacionada amb la recollida de taps solidaris.

Aquesta acció voluntària i solidària s'emmarca en el programa UJI-Voluntària «Suport a ONGs». Encara que aquesta acció s'inicia en aquest curs acadèmic, el programa UJI-Voluntària es gestiona des de l'any 2010 en l'Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat (OCDS) del Vicerectorat d'Internacionalització, Cooperació i Multilingüisme de la Universitat Jaume I. L'objectiu del programa és oferir a la comunitat universitària la possibilitat de poder participar activament en la consecució d'una societat més justa i poder ajudar a aquelles persones o col·lectius més necessitats.

Per a la participació de la comunitat universitària en l'acció solidària «Taps d'esperança» s'han distribuït caixes de reciclat per diferents zones del campus, on es podran dipositar taps de plàstic. Per a donar suport a aquest programa es compta amb voluntariat universitari que s'encarrega de fer un seguiment de les caixes distribuïdes per la universitat, buidar les caixes de taps en un contenidor cedit per Recytrans (empresa de gestió de residus) i participar en campanyes de sensibilització sobre les malalties rares i el reciclatge.

Els beneficis econòmics que s'obtinguin per la recollida de taps de plàstic aniran destinats a la Federació Espanyola de Malalties Rares (FEDER). Amb aquesta acció es pretén contribuir a una causa solidària amb les persones que presenten alguna malaltia rara o de baixa incidència, així com sensibilitzar a la comunitat universitària sobre aquestes malalties rares i la gestió de residus.

Els membres de la comunitat universitària que vulguin col·laborar amb aquesta acció solidària, poden dipositar els seus taps de plàstic en les caixes de cartró que trobaran distribuïdes per tot el campus universitari. De la mateixa manera, aquelles persones de la comunitat universitària que vulguin ser voluntaris o voluntàries en aquest programa poden enviar un correu electrònic a l'Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat (ujivoluntaria@uji.es).