L’UJI fomenta les sinèrgies universitat-empresa per a la innovació en la construcció d'acord amb el projecte ÉBRICKhouse Grups d’investigació de l’UJI i empreses del sector han realitzat propostes de desenvolupament en les àrees de domòtica, integració fotovoltaica, tancaments i tecnologies de visualització

30/01/2015 | SCP

•  networking-ebrickhouse Jornada_networking_15DLL02_in

Teresa Gallego i Pilar García Agustín en la jornada de networking. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

L’Oficina de Cooperació en Investigació i Desenvolupament Tecnològic (OCIT) de la Universitat Jaume I ha celebrat, dins del marc del Campus d’Excel·lència Habitat 5U, un networking en què s’han abordat els reptes futurs per al sector de la construcció gràcies a l’experiència adquirida en el projecte ÉBRICKhouse, que va participar en la competició internacional Solar Decathlon Europe 2014. En la jornada han participat empreses del sector i grups d’investigació universitaris que van formar part de la iniciativa amb l’objectiu de proposar idees que cobrisquen les carències detectades durant el projecte i establir línies d’actuació per al desenvolupament de nous productes dins del sector de la construcció.

La inauguració ha estat a càrrec de la vicerectora d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, Pilar García Agustín, la qual ha afirmat que «el projecte ÉBRICKhouse, liderat per l’UJI en col·laboració amb la VIA University College de Dinamarca, ha sigut de gran interès estratègic per a l‘UJI i també per a tota la província de Castelló perquè és una iniciativa conjunta que ha implicat a estudiants, professors, investigadors i empreses, que no sols han col·laborat econòmicament sinó que han aportat idees i solucions». Així mateix, ha mostrat la seua satisfacció pels resultats aconseguits en el projecte. «L’enriquiment personal i professional de l’estudiantat i professorat és un dels grans assoliments aconseguits, a més de proposar un prototip que pot servir al món empresarial per a començar a donar solucions en el camp de la construcció i l’eficiència energètica» ha apuntat.

Per la seua part, la responsable acadèmica de projecte, Teresa Gallego, ha abordat diferents aspectes del prototip ÉBRICKhouse. «El prototip respon a les necessitats de l’urbanisme de Castelló però també de Horsens (Dinamarca). És bo per a reconstruir zones industrials i per a estudiar casos de rehabilitació energètica en edificis». A més, ha destacat la visita a l’habitatge de més de 75.000 persones en l’exposició a Versalles i la distinció que va obtenir en la competició. Per a concloure, ha comentat la difusió de l’experiència del projecte que es porta a terme a través de conferències i exposicions, i ha subratllat la importància de donar una continuïtat docent i d’investigació a la iniciativa.

A continuació, s’han celebrat sessions específiques amb les empreses i grups d’investigació sobre les quatre àrees prioritàries de desenvolupament detectades en el projecte: domòtica, integració fotovoltaica, solucions constructives avançades en tancaments i tecnologies de visualització de projectes per augmentar el seu atractiu comercial. D’aquesta manera s’ha pogut realitzar una reflexió conjunta i s'han pogut posar en comú idees per tal d’establir projectes de R+D+i d’interès per al sector.