Les universitats d'Alacant, València, Politècnica de València i Jaume I de Castelló formalitzen la seua relació amb la Universitat de Tifariti

28/01/2015 | SCP

Les universitats públiques d'Alacant (UA), la de València (UV), la Politècnica de València (UPV) i la Jaume I de Castelló (UJI) formalitzen la seua relació amb la Universitat de Tifariti, la primera institució d'educació superior creada a finals de 2012 en la República Àrab Sahrauí Democràtica.

El conveni l'han subscrit a la Universitat d'Alacant el rector de la Universitat de Tifariti, Jatari Hamudi Andal-la; el rector de la UA, Manuel Palomar; el rector de la UV, Esteban Morcillo; el rector de la UPV, Francisco Mora; i el rector de l’UJI, Vicent Climent, a través de la signatura d'un conveni marco de cooperació amb l'objectiu de canalitzar les accions acadèmiques i de suport a la universitat sahrauí.

Aquest acord, fruit d'anys de relació amb diferents projectes de cooperació al desenvolupament amb la població sahrauí refugiada en els campaments de Tindouf (Algèria), «permet consolidar el treball realitzat per les diferents institucions acadèmiques en l'àmbit de la formació», han explicat els rectors.

En aquest sentit, es posaran en marxa diferents projectes, activitats acadèmiques i recerques, així com accions formatives que permeten millorar la qualitat i la consolidació d'àrees de coneixement específiques i d'interès per a la Universitat de Tifariti.

A més, tal com recull el conveni, les institucions signatàries duran a terme activitats orientades a la sensibilització i es gestionaran beques de postgrau per a estudiants que vulguen realitzar estudis de màster a les universitats públiques valencianes.

Els rectors valencians han coincidit en destacar com aquest conveni «aposta pel desenvolupament de la societat sahrauí a través de l'educació i la formació de professorat i estudiants».

El rector de la Universitat de Tifariti, Jatari Hamudi Andal-la, s'ha dirigit als rectors com a «amics fraternals del poble sahrauí» per explicar que «malgrat les difícils circumstàncies en les quals s'ha creat la Universitat de Tifariti, hem aconseguit ampliar els nostres llaços de cooperació en nombroses universitats europees, africanes i llatinoamericanes».

La Universitat de Tifariti, que en aquest moment compta amb més de 450 estudiants, està formada per quatre institucions: l'Escola d'Infermeria, l'Escola de Formació per a professors i mestres, la d'Administració Informàtica i una última de Periodisme. «A poc a poc ampliarem les nostres àrees de coneixements i esperem comptar amb tot el suport de les universitats valencianes», ha assenyalat Jatari Hamudi Andal-la.

Per part de la Universitat de Tifariti, l'acte ha comptat amb el delegat de Cultura, Mohamed Ali Ali Salem, i el delegat Polisario a València, Abderraman Mael Ainin, acompanyats del delegat del rector de la UV en Cooperació, José Miguel Soriano; el professor de la Facultat de Medicina la UV, Javier Boix; i el professor jubilat de la UV, Ángel Ortí. Així mateix, per part de la Universitat d'Alacant, amfitriona de la signatura, han assistit la secretària General, Aránzazu Calçada, i la directora del Secretariat de Projecció Internacional i Cooperació, Mª Reyes González.

Informació i imatges proporcionades per la Universitat d'Alacant.