Un total de 591 universitaris valencians rebran una Beca Santander de pràctiques remunerades en Pimes

30/01/2015 | SCP

La Universitat Miguel Hernández d'Elx ha acollit la presentació de la quarta edició del programa «Beques Santander-CRUE-CEPYME». Aquest programa ofereix 591 beques, dotades amb 1.800 euros cadascuna, als estudiants de totes les universitats valencianes per a realitzar pràctiques professionals en xicotetes i mitjanes empreses de la comunitat durant el curs 2014/2015.

A la presentació del programa «Beques Santander-CRUE-CEPYME» han assistit el rector de la UMH i president de la Conferència de Rectors de les Universitats Públiques Valencianes (CRUPV), Jesús Pastor Ciurana; el rector de la Universitat de València, Esteban Morcillo Sánchez; el de la Universitat Politècnica de València, Francisco José Mora Mas; el de la Universitat d'Alacant, Manuel Palomar Sanz; el de la Universitat Jaume I, Vicent Climent Jordá; el de la Universitat Catòlica de València Sant Vicent Màrtir, José Peris Cancio; el vicerector de la Universitat CEU Cardenal Herrera, César Casimiro Elena; el vicepresident de Cierval i president de la Confederació Empresarial de la Província d'Alacant (COEPA), Moisés Jiménez; el director territorial del Banco Santander, Antonio Valldecabres; l'estudiant en pràctiques de l'empresa Aire Networks del Mediterráneo, Lelizabeth Ruiz Parada, i el tutor de pràctiques d'aquesta empresa, Carlos García Pérez.

En aquesta quarta edició, 5.000 universitaris de tota Espanya podran realitzar pràctiques professionals remunerades en Pimes al llarg de 2015. Quan finalitze aquest curs acadèmic, 17.500 estudiants hauran participat en aquest programa, que va començar en el curs acadèmic 2011/2012. Amb la quarta edició, Banco Santander, de la mà de Santander Universidades, haurà aportat 31,5 milions a aquest programa que gestionen directament les universitats. A la Comunitat Valenciana, el programa destinarà enguany 1.063.800 euros. En total, aquesta iniciativa haurà permès que, a la fi de 2015, 2.036 universitaris d'aquesta Comunitat hagen realitzat pràctiques professionals, amb un suport de 3.664.800 euros.

Les beques estan impulsades per Banco Santander, per la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE) i per la Confederació Espanyola de la Xicoteta i Mitjana Empresa (CEPYME), representada en aquesta comunitat per CIERVAL. Aquestes beques faciliten pràctiques professionals en microempreses, en xicotetes i en mitjanes empreses valencianes durant tres mesos amb la finalitat de complementar la formació dels estudiants, ampliar els seus coneixements i afavorir la seua inserció laboral. A les Pimes, el programa els permet incorporar el millor talent entre els joves.

En les tres convocatòries anteriors, més de 204.000 estudiants van sol·licitar la beca i més de 24.000 pimes espanyoles van participar en el programa. A més, més d'un 44% dels becaris de la tercera edició es van quedar en l'empresa, ja siga per ampliació de la beca o en plantilla. A la Comunitat Valenciana, més de 8.300 universitaris van optar a una de les 591 beques assignades a les seues universitats en l'edició anterior, mentre que 1.378 pimes es van inscriure en el programa.

Les universitats s'ocupen d'assignar les pràctiques d'acord amb criteris de transparència i mèrit, coneixement d'idiomes i valoració de la candidatura per part de l'empresa en entrevista personal. En registrar-se en aquest programa de beques, a més, podran participar en les activitats i serveis que li oferirà la «Comunitat de Becaris Santander», a través de www.agora-santander.com.

Banco Santander promou aquestes iniciatives a través de Santander Universidades, que manté acords de col·laboració amb més de 1.100 universitats i centres de recerca de tot el món i ha destinat més de 1.000 milions d'euros a diverses iniciatives, així com a projectes universitaris en els últims 17 anys.

Més informació en www.santander.com/universidades