L’UJI recopila en una web el repertori bibliogràfic de les Normes de Castelló

22/12/2014 | SCP

• Normes Castelló web-normes32 Normes_Castello_DLL12_in

Presentació de la web dedicada a les «Normes de Castelló». | FOTO: DAMIÁN LLORENS

La Universitat Jaume I ha presentat una nova web dedicada a les Normes del 32 en la que es recopila el repertori bibliogràfic sobre les Normes amb l’objectiu de donar suport i ajudar a visibilitzar-lo.  Aquest nou espai (http://www.normesdecastello.uji.es/) ha sigut elaborat pel Servei de Llengües i Terminologia en col·laboració amb la Biblioteca i Vicent Pitarch,  escriptor, sociòleg i delegat de l'Institut d'Estudis Catalans a Castelló.

El material recopilat inclou tant textos de recerca i opinió, com cròniques, notes de premsa i documents en línia. De moment, s’han inclòs prop de 1.300 referències bibliogràfiques, relacionades amb textos que parlen explícitament de les Normes del 32 i textos immediatament precedents. «La idea és convertir-la en una web que es convertisca en referent des del punt de vista científic per a l’estudi de les Normes» ha destacat Bartomeu Prior, cap del Servei de Llengües i Terminologia de la Universitat, durant la presentació de la web.

Aquest repertori anirà creixent perquè la web pretén ser un espai obert, de format interactiu per tal que els visitadors puguen aportar dades complementàries, propostes d’esmenes, suggeriments i que esdevinguen col·laboradors actius en l’actualització de la bibliografia sobre les Normes de Castelló. «A més d’introduir aquestos continguts a la xarxa, s’afegeix un interès suplementari que és el fet d’esdevenir una obra conjunta i oberta, una mena de viquipèdia sobre les Normes» ha assenyalat Vicent Pitarch, el qual ha aprofitat per a convidar a totes les persones sensibles amb aquest tema a col·laborar.

A la web es recorda què són les Normes de Castelló i els seus signataris i s’inclou una explicació sobre la motivació per a la seua creació. A més es completa amb vídeos, notícies, enllaços d’interès i obres de referència, com ara les publicades per Publicacions de l'UJI.