Un grup d’alumnes de Mestre de l’UJI guanya el certamen Educlips amb un vídeo sobre la diversitat cultural

22/12/2014 | SCP

Les alumnes del Grau en Mestre d’Educació Infantil de la Universitat Jaume I Marta Antolí Monferrer, Esther Brisach Felip, Elisa Gas Ferrando, Raquel Selma Vicent i Jessica Vivo Requesens han sigut un dels tres equips guanyadors en el certamen Educlips, promogut pel I+D EDU2010-21395-C03, el projecte d’Excel·lència SEJ-5823-2010 i el Grup Comunicar, amb l’objectiu de fomentar la producció audiovisual educativa entre els joves universitaris espanyols amb l’audiovisual Queso Gruyére y encaje de seda.

Les joves han viatjat aquesta setmana a Madrid per a presentar el videoclip en el programa “La aventura del saber” de La 2 de RTVE, un espai divulgatiu que s’emet des de 1989 amb reportatges i entrevistes sobre temes de cultura, ciència, tecnologia o medi ambient, i conéixer les instal·lacions de l’emissora en Prado del Rey. El programa emetrà el 14 de gener de 2015 els audiovisuals dels tres equips guanyadors: Educa-Acción de la Universitat de Jaén, No te quedes parado, de la Universitat de Huelva i Queso Gruyére y encaje de seda de l’UJI, que parla sobre la diversitat cultural, la falta d’empatia de la societat i el racisme d’una manera còmica, en forma de sátira.

El primer certamen Educlips ha comptat amb la participació de més de trenta universitats espanyoles. Els videoclips guanyadors han sigut seleccionats per un jurat professional format per docents representants de les universitats participants que ha valorat aspectes com la finalitat educativa, el guió, la banda sonora, la fotografia, la creativitat, el vestuari, la qualitat de l’actuació, la proximitat a la realitat social o l’humor i un jurat popular.

Més informació: http://www.educlips.es/index.php