L’UJI participa en el Dia de la Persona Emprenedora Estudiants i antics alumnes de l'UJI han exposat les seues iniciatives empresarials en la macrojornada

07/12/2014 | SCP

• Dia persona emprenedora jornada-emprenedor emprenedors

Estudiants i antics alumnes de l'UJI participants en la jornada. | FOTO: VOX UJI

La Universitat Jaume I ha participat amb diverses activitats en el Dia de la Persona Emprenedora de la Comunitat Valenciana dins del Campus de l'Emprenedor Innovador. La macrojornada, que s'ha celebrat en Fira València, ha comptat amb més de 5.500 inscrits, 400 sessions sobre emprenedoria i 600 ponents.

La Jaume I ha estat present amb un stand corporatiu en el qual ha donat a conèixer l'oferta formativa de grau i postgrau així com les diferents accions d'emprenedoria del Pla UJI Emprèn (http://ujiapps.uji.es/perfils/empresa/ujiempren/), impulsat pel Vicerectorat d'Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa amb l'objectiu de fomentar i donar suport a les iniciatives emprenedores de la comunitat universitària i en el qual participen la Càtedra Increa, l'Oficina d'Inserció Professional i Estades en Pràctiques i la Unitat de Suport Educatiu.

Alguns estudiants i antics alumnes de la Universitat Jaume I han donat a conèixer en aquest esdeveniment els seus projectes emprenedors. Jorge Aranda i Cristian Artero, tots dos estudiants del Grau en Administració d'empreses, han presentat el projecte d'empresa ARCARA DESIGNS centrat en el desenvolupament de components personalitzats per a drons i equips d'enregistrament aeri a través de la impressió 3D. Per la seua banda, Raúl Barrué, antic alumne d'Administració d'empreses, ha presentat Bicicletes d'Holanda (http://bicicletasdeholanda.com), una tenda online dedicada a la importació i venda de bicicletes holandeses i accessoris per al ciclisme urbà. Finalment, David Rodríguez, estudiant de Grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs, ha donat a conèixer el projecte d'oci digital Catness Games Studio (http://www.catnessgames.com) les línies de negoci del qual són el desenvolupament i la distribució de videojocs i el desenvolupament de programes interactius per a altres sectors.

Aquests emprenedors han participat també en una sessió denominada Speednetworking en la qual han pogut compartir els seus projectes empresarials i establir sinergies amb els emprenedors de la resta d'universitats participants. A aquesta iniciativa també s'han sumat les estudiantes del Grau en Administració d'empreses, Lorena Roig i Laura Martínez, que han exposat el seu projecte «Aparca +» que consisteix en una aplicació per a dispositius electrònics que permet la reserva de places d'aparcament tant en llocs públics com en establiments comercials. D'altra banda, Antoni Marqués, estudiant del Màster en Enginyeria Industrial, ha presentat el projecte «Tragavajillas», un nou concepte del tradicional rentavaixella que millora els problemes d'ompliment i buidatge d'aquest electrodomèstic i estalvia temps a l'usuari.

Així mateix, les cinc universitats públiques valencianes han mostrat l'experiència d'estudiants que participen en programes d’emprenedoria duts a terme de forma conjunta. Per part de la Jaume I, ha participat Daniel Valero, estudiant del Grau en Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes, que es troba actualment a Turquia gràcies al programa d'intercanvi University Junior International Entrepeneur, dirigit a facilitar la mobilitat internacional d'emprenedors universitaris per a dotar els seus projectes d'un enfocament internacional.

A més, en la zona d'exposicions, l'empresa de base tecnològica Emotional Apps (http://www.emotional-apps.com), del Parc Científic Tecnològic i Empresarial de l’UJI (Espaitec), ha oferit una demostració de la seua aplicació per a dispositius mòbils MEIT que permet avaluar de forma senzilla i gratuïta les habilitats per a percebre, comprendre i gestionar les emocions.