La Cadena SER guardona a dos grups d’investigació de l’UJI

10/11/2014 | SCP

• Labpsitec UJI premis-ser labpsitec

Dalt el Grup de Dispositius Fotovoltaics i Optoelectrònics. Baix els membres del Labpsitec. | FOTO: A. PRADAS

• DFO UJI premis-ser dfo

El Grup d’Investigació Dispositius Fotovoltaics i Optoelectrònics i el projecte Oncotic de la Universitat Jaume I han sigut guardonats amb els Premis Radio Castellón Cadena SER en les categories de ciència i sanitat, respectivament. La gala de lliurament dels premis es va celebrar a finals d’octubre en el Paranimf de la universitat pública de Castelló.

El Grup de Dispositius Fotovoltaics i Optoelectrònics desenvolupa la seua activitat en el camp dels materials i dispositius per a la producció i l’ús eficient de les energies netes. Amb semiconductors a nanoescala i conductors orgànics, l’equip dirigit pel catedràtic Juan Bisquert, tracta d’entendre els processos de funcionament de les cèl·lules solars i els sistemes de producció de combustibles solars.

El projecte Oncotic, teràpies col·laboratives per a tractaments oncològics, ha estat desenvolupat des del Laboratori de Psicologia i Tecnologia de l’UJI, per la investigadora Margarita Espinoza, de l’equip de la catedràtica Cristina Botella, en col·laboració amb la Universitat Politècnica de València, la Universitat de València i dos hospitals de València i un de Benidorm.

El jurat dels premis ha estat integrat pel rector de l’UJI, Vicent Climent, el president de la Confederació d’Empresaris de Castelló, José Roca; el delegat de la Fundació Dávalos-Fletcher, José Vicente Ramón; la presidenta de la Cambra de Comerç de Castelló, María Dolores Guillamón; l’advocat Conrado Balaguer; i una representació de Ràdio Castellón: Juan José Quesada (president), Fidel Gutiérrez (conceller delegat), Jesús López (director) i Alberto Suárez (director de Hoy por Hoy Castellón).

Més dels premiats en aquesta edició han sigut el Festival Rototom Sunsplash, el tenista Roberto Bautista, l’artista Luis Prades, la Coral Sant Jaume de Vila-real, l’IES Penyagolosa, l’empresa BP Oil o l’exregidor de l’Ajuntament de Castelló de la Plana, Miquel Soler, a títol pòstum, per la seua contribució a l’àmbit de les festes i les tradicions.