Les universitats públiques valencianes signen un conveni per a l’aprofitament conjunt dels serveis bibliotecaris L’acord s’ha realitzat en el marc del Campus Hábitat 5U (CH5U), projecte de Campus d’Excel·lència Internacional

22/10/2014 | SCP

Les universitats públiques valencianes que formen Campus Hábitat 5U (CH5U), projecte de Campus d’Excel·lència Internacional, han subscrit un conveni que permetrà aprofitar els recursos bibliotecaris propis de cada institució de manera conjunta. El seu objectiu és facilitar a les comunitats universitàries l’accés a la informació per a la seua activitat.

El conveni ha estat signat pels rectors de les universitats Universitat d'Alacant, Universitat Jaume I de Castelló, Universitat Miguel Hernández d’Elx, Universitat Politècnica de València i Universitat de València, conscients de la importància dels serveis bibliotecaris i de l’existència d’objectius i interessos comuns en l’administració de les biblioteques.

Nou Préstec Interuniversitari Valencià Campus Hábitat 5U
El primer resultat de l’acord és la creació d’un nou sistema de préstec anomenat Préstec Interuniversitari Valencià Campus Hábitat 5U (PIV-5U). El PIV-5U permetrà al Personal Docent i Investigador i al Personal d’Administració i Serveis de les cinc universitats obtindre en préstec els documents de qualsevol altra institució signant. El conjunt de les biblioteques universitàries valencianes custodien més de 2.000.000 de monografies.

S’estableix igualment una col·laboració en matèria de Préstec Interbibliotecari en el qual es donarà prioritat a les peticions entre universitats públiques valencianes, dins de l’acord general entre les Biblioteques Universitàries i Científiques Espanyoles (REBIUN).

Serveis digitals, accés obert a la ciència i formació
Les universitats també col·laboraran en la potenciació dels serveis digitals de les biblioteques, amb especial atenció a l’accés obert a la ciència. El desenvolupament i harmonització dels repositoris institucionals o els gestors de revistes electròniques en obert també s’han contemplat en el conveni.

L’acord proposa igualment la realització de cursos de formació comuns per al PAS de les seues biblioteques en matèries que resulten d’interès mutu, i el desenvolupament d’eines i continguts per a la formació d’usuaris. Finalment, s’explicita l’impuls de projectes cooperatius d’investigació aplicats als àmbits d’interès bibliotecari.