Vox UJI Ràdio inicia la temporada amb 63 programes en la graella Les emissions comencen el 26 de setembre amb la retransmissió en directe de l’acte acadèmic d’obertura de curs

29/09/2014 | SCP

• Vox UJI Ràdio vox-radio RadioUJI_DLL010

Vox UJI Ràdio oferirà emissions continuades de dilluns a dissabte entre les 9 i les 17 hores amb tot tipus de continguts i formats radiofònics. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

L’emissora de la Universitat Jaume I, Vox UJI Ràdio, inicia el 26 de setembre una nova temporada amb propostes innovadores per a aquest curs acadèmic 2014/2015 i ho fa amb un total de 63 programes en la graella i 12 noves propostes. D’aquesta manera, Vox UJI Ràdio oferirà emissions continuades de dilluns a dissabte entre les 9 i les 17 hores amb tot tipus de continguts i formats radiofònics, com ara programes musicals, informatius, magazines, programes esportius i tertúlies, entre altres.

En aquesta temporada, Vox UJI Ràdio continua la seua aposta per la llengua pròpia i manté la redifusió de continguts cedits per Catalunya Ràdio gràcies al conveni signat el passat mes de juny entre l’UJI i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA). A més, incorpora el programa mensual El mural, una iniciativa d'Escola Valenciana realitzada per un equip de treballadors i treballadores de RTVV i dirigit per la periodista Amàlia Garrigós, i el programa Estira la llengua de Ràdio Nacional d’Andorra en què es repassa amb un to informal però rigorós l’actualitat de la llengua catalana.

Una altra de les novetats és l’emissió de la sèrie radiofònica Viatge Mediterrani, una memorable ruta pels pobles de la vora de la mar Mediterrània descrita per l’arqueòleg castellonenc Francesc Esteve Gàlvez i realitzada en col·laboració amb l’associació cultural Planaweb. Aquesta sèrie substituirà la realitzada la passada temporada de Tombatossals.

Completaran la nova oferta radiofònica programes com ara La nit americana, proposta d’àmbit cultural realitzada per estudiants de periodisme i comunicació audiovisual; La caravana, espai músico-cultural amb el qual es repassarà la història musical dels principals grups i solistes dels Estats Units; Los mediatizados, centrat en l’actualitat dels mitjans de comunicació, i els programes en clau d’humor Con un par FM i La universidad mató al gato.

En l’apartat musical, s’hi sumen els espais Summer&Sand EDM, Domingo 13DJ Sue’s Radio Show i MCM Música con Mensaje.

Més informació en la pàgina web http://www.radio.uji.es/, que com a novetat aquesta temporada estarà disponible en tres idiomes (espanyol, valencià i anglès), i des d'on també es pot escoltar la ràdio per Internet i accedir a la Radioteca per a recuperar programes emesos amb anterioritat.