L’UJI i l’Associació d’Amics del Papa Lluna desenvoluparan activitats conjuntes per a promoure l’estudi de la figura de Benet XIII

25/09/2014 | SCP

La Universitat Jaume I i l’Associació d’Amics del Papa Lluna (AAPL) han signat un conveni marc de col·laboració per tal de desenvolupar projectes i programes conjunts que promoguen la investigació i l’estudi, la divulgació, la publicació i l'intercanvi d’experiències relacionades amb els valors patrimonials de la universal figura històrica de Benet XIII, el Papa Lluna.

A l'acte de signatura del conveni han assistit el rector de l’UJI, Vicent Climent; el president de l’associació, Joan Bautista Simó; el vicerector de Cultura, Extensió Universitària i Relacions Institucionals, Wenceslao Rambla, i els membres de l’associació Vicente Abad, Ramón Rovira i José M. Melis.

Climent ha manifestat la seua satisfacció per l’acord amb aquesta associació cultural vinculada amb «un personatge molt rellevant no sols per a Peníscola, sinó per a la història universal». Així mateix, ha assenyalat que aquest conveni «permetrà acostar l’associació al món acadèmic per tal que l’estudiantat participe en les seues activitats». Finalment, ha destacat que, gràcies a l’AAPL, la Universitat Jaume I ha establert relacions amb una universitat de gran prestigi com és la Saint Andrews d’Escòcia, creada per una butlla papal de Benet XIII.

Per la seua part, Joan Bautista Simó ha afirmat que «des de l’associació s’espera que aquest conveni done un fruit positiu, no sols en l’àmbit promocional de Peníscola, sinó en la història en general i l’humanisme». En aquest sentit ha assenyalat que «el personatge del Papa Lluna reflecteix uns valors d’honestedat, saviesa, fortalesa i fidelitat que avui en dia, en l'àmbit formatiu i educatiu, són necessaris per a la societat. Així, entre els objectius culturals i artístics d’aquest conveni també hi ha els valors humans per als alumnes de l’UJI, els nostres socis i la societat en general».

L’acord afavorirà la formació acadèmica dels estudiants de l’UJI amb l’assessorament i préstec dels recursos de què disposa l’AAPL, principalment la seua biblioteca especialitzada, la seua dotació documental i el seu fons editorial. En aquesta línia, també es facilitarà al professorat i a l’alumnat de l’UJI l'assistència i la participació en les activitats organitzades per l’AAPL. A més, es realitzaran activitats conjuntes a la Seu del Nord per tal de promoure l’intercanvi d’experiències entre ambdues entitats.

Fotografies