Solar Decathlon Europe 2014 lliura un premi de reconeixement a l'équipe VIA-UJI El prototip de casa solar de la Jaume I ha rebut més de 75.000 visites durant la competició

21/07/2014 | SCP

• Solar Decathlon solar-decathlon Premio_SDE_equipeVIA-UJI

Lliurament del premi a l'équipe VIA-UJI per la seua participació com a equip d'exhibició. | FOTO: VOX UJI

L'organització del concurs d'habitatges solars sostenibles més important del món, Solar Decathlon Europe, que enguany s'ha celebrat a Versalles (França), ha lliurat un premi a l'équipe VIA-UJI (format per estudiants, professors i col·laboradors de la Universitat Jaume I i de la VIA University College d'Horsens a Dinamarca), en reconeixement a la seua destacada participació com a equip d'exhibició amb el prototip éBRICKhouse.

El guardó va ser lliurat per Richard King, representant del Departament d'Energia dels Estats Units i creador de la prestigiosa competició internacional, que acaba de finalitzar aquesta edició. Eduardo del Olmo, representant de l’estudiantat, va pronunciar unes breus paraules d'agraïment en les quals es va destacar la duresa del projecte, però també la gran labor de l'equip i les institucions, així com dels col·laboradors participants, i sobretot la importància d'haver estat presents en l'esdeveniment.

El prototip éBRICKhouse ha rebut més de 75.000 visitants durant les dues setmanes d'exhibició al públic a Versalles. La casa solar ha cridat l'atenció pel seu concepte i destacat disseny, que segueix un model de creixement urbà intel·ligent basat en la construcció sostenible i l'eficiència energètica, objectius destacats en el projecte Campus Hàbitat 5U en què està immersa la Universitat Jaume I.